در گفت‌و‌گو با پانا مطرح شد

آخرین جزئیات پیگیری تجاوز به دختران ایرانشهری از زبان معاون استاندار

تهران (پانا) - پس از دستور وزیر کشور به استانداری سیستان و بلوچستان برای پیگیری موضوع دختران ایرانشهر جلسه اضطراری شورای تامین استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین جزئیات پیگیری تجاوز به دختران ایرانشهری از زبان معاون استاندار

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به دستور وزیر کشور برای پیگیری موضوع دختران ایرانشهر‌ اظهار کرد: «در پی تجاوز به عنف بزهکاران ایرانشهر، یک شاکی به دادسرا مراجعه کرد و بلافاصله پس از تشکیل جلسه‌ای 4 تا 5 ساعته نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.»

او ادامه داد: «پس از شاکی اول، دو نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می‌توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.»

مولوی طیب، امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر، در خطبه‌های نماز عید فطر از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد که این موضوع به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد و اخبار ضد و نقیض درباره آن مطرح شد که بسیاری از آنها مورد تایید مقام های استان قرار نگرفته است.

در پی انتشار این خبر حدود 40 نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.

فرماندار ایرانشهر در میان تجمع‌کنندگان حضور پیدا کرد و به آنها قول داد که پیگیر این موضوع به صورت جدی باشد و با مجرمان برخورد شود. تجمع‌کنندگان از صحبت‌های فرماندار قانع شدند و به تجمع پایان دادند.

پس از این ماجرا دادستان عمومی و انقلاب زاهدان (مرکز استان سیستان و بلوچستان) تجاوز به 41 دختر و زن در شهرستان ایرانشهر را تکذیب کرد و گفت که تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده‌اند و فقط یک نفر دستگیر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه این پرونده تا کنون چهار متهم داشته است، تصریح کرد: «از چهار نفر یادشده یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند که برای دستگیری سه نفر دیگر پیگیری‌های لازم در دست اجراست.»

او افزود: «تاکنون دو جلسه برای بررسی این اتفاق در شورای تامین شهرستان برگزار شده است.»

مرعشی افزود: «مولوی طیب در نماز عید فطر با اطلاعات کمی که داشت در این باره صحبت‌هاییکرد که به دنبال آن به این موضوع در فضای مجازی دامن زده و جو شهرستان ملتهب شد.»

او یادآور شد: «روز گذشته نیز مردم ایرانشهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند که فرماندار در میان مردم حضور پیدا کرد و توانست آنها را توجیه کند. گذشته از این، به زودی تمام اقدامات انجام شده به سمع و نظر مردم خواهد رسید.»

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به دستور روز گذشته وزیر کشور برای پیگیری موضوع تجاوز به دختران ایرانشهر اظهار کرد: «روز گذشته وزیر کشور، دستور داد تا استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را به جد پیگیری کند در نتیجه صبح امروز (دوشنبه 28 خرداد) جلسه شورای تامین تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد.»

مرعشی در مورد آخرین وضع بررسی ابعاد این پرونده گفت: «سه نفر دیگر شناسایی و ان‌شاءلله به زودی دستگیر و به سزای اعمال خود خواهند رسید.»

او درباره تناقض‌های مطرح‌شده در آمارهای اعلامی از سوی مسئولان درباره تعداد دخترانی که مورد تجاوز قرارگرفته‌اند، بیان کرد: «رقم صحیح این است که این پرونده سه نفر شاکی داشته که چهار نفر مجرم و از این چهار نفر یک نفر دستگیر شده است و سه نفر دیگر متواری هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار