پرده‌برداری از سلاح مخفی کی‌روش: تاثیر ورزش رزمی در اولین پیروزی ایران در جام جهانی روسیه

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی ووشو ایران معتقد است تمریناتش با تیم ملی فوتبال تأثیرگذار بوده و این موضوع در دیدار با مراکش به خوبی به چشم آمده است.

کد مطلب: ۸۳۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پرده‌برداری از  سلاح مخفی کی‌روش: تاثیر ورزش رزمی در اولین پیروزی ایران در جام جهانی روسیه

حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو ساندای ایران چندی پیش به دعوت کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران به اردوی تیم ملی دعوت شد، در لیست کادر فنی موقت قرار گرفت و 30 جلسه با بازیکنان تمرین کرد. دعوتی که ابتدا تعجب فوتبال‌‌دوستان را به دنبال داشت؛ به گونه‌ای که خیلی‌ها این سؤال را از خودشان می‌پرسیدند که فوتبال و رزمی چه ارتباطی با هم دارند.

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با پانا درباره تأثیرات تمرینش با تیم ملی در بازی اول ایران در جام جهانی مقابل مراکش گفت: مهم‌ترین فاکتورهایی که کی روش می‌خواست در بین بازیکنانش تقویت شود روحیه جنگندگی، اعتماد به نفس بالا و مبارزه بود و از همین بابت من را به اردوی تیم ملی دعوت کرد و در بازی با مراکش به خوبی این فاکتورها را در بازیکنان دیدیم.

وی ادامه داد: به شیوه حضور ملی پوشان برابر تیم ملی فوتبال مراکش افتخار کردم چرا که آنها در تمام مدت بازی با اعتماد به نفس کامل و جنگندگی تمام مقابل حریف قرار گرفتند به طوری که همه کارشناسان و اهالی فوتبال بعد از این بازی جنگندگی و مبارزه‌طلبی بازیکنان را مهم‌ترین ویژگی تیم ملی دانستند و این دقیقاً همان چیزی بود که ما در تمرینات با ملی‌پوشان کار کردیم.

سرمربی تیم ساندای ایران افزود: در طول بازی بازیکنان با هم هماهنگ خوبی داشتند و کی‌روش به عنوان مغز متفکر تیم را هدایت می‌کرد. برخی بعد از گل بازیکن مراکشی عنوان کردند که تیم ملی در این بازی شانس آورد و به پیروزی رسید، در صورتی که من به هیچ عنوان شانس را در یک بازی دخیل نمی‌دانم چرا که مطمئن بودم اگر بازیکن مراکشی گل نمی‌زد بازیکنان ما آن توپ را وارد دروازه می‌کردند.

اوجاقی در بخش‌هایی دیگر از صحبت‌هایش به آمادگی بازیکنان در کمپ تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: بازیکنانی که در کمپ زیر نظر ما تمرین کردند به مراتب در مقابل لژیونرها بهتر کار کردند. بازیکنانی همچون روزبه چشمی، وحید امیری، امید ابراهیمی و علیرضا بیرانوند خیلی عالی ظاهر شدند. آنها جسورانه و با سرعت تصمیمی‌گیری بالا، اعتماد به نفس قوی و روحیه مبارزه طلبی فوق‌العاده در میدان حضور داشتند. معتقدم اعتماد کی روش به من جواب داد و دقیقاً هدف ما تقویت روحیه جنگندگی و مبارزه در بین بازیکنان بود که به خوبی این امر محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار