در گفت‌وگو با پانا

استاندار تهران: ساماندهی کودکان کار مانع از ازدواج اجباری کودکان کار دختر می‌‌شود

تهران (پانا) - استاندار تهران درباره آسیب‌های متوجه کودکان کار دختر می‌گوید برنامه‌های ساماندهی کودکان کار باید به گونه‌ای باشد که از ازدواج اجباری این کودکان جلوگیری شود زیرا برخی کودکان پس از ساماندهی به دلیل مشکلات مالی تن به ازدواج اجباری می‌دهند.

کد مطلب: ۸۳۰۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: ساماندهی کودکان کار مانع از ازدواج اجباری کودکان کار دختر می‌‌شود

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص هشدار اخیر عضو شورای شهر تهران درباره افزایش ازدواج دخترانی که تحت عنوان کودک کار فعالیت می‌کنند، گفت: کار کودکان هم علاوه بر کارتن‌خوابی، اعتیاد و تکدی‌گری یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. مسایل مربوط به کودکان کار در حوزه اجتماعی استانداری و در کنار سایر ارگان‌ها دنبال می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار گفت: مصوبه‌ای در سال‌های قبل در هیأت دولت برای ساماندهی و رسیدگی به امور کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار به تصویب رسید و برنامه‌های استانداری نیز در این بخش طبق این مصوبه پیش می‌رود و این موضوع جزو برنامه‌های استانداری قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر استانداری، ساماندهی کودکان کار در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد و باید با برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات همه دستگاه‌های اجرایی، مسایل مربوط به کودکان کار را سامان بدهیم. اگر ساماندهی کودکان کار انجام شود و کار به دست متولیان سپرده شود و شرایط برای زندگی بهتر این کودکان فراهم شود، دیگر به سمت ازدواج‌های اجباری نمی‌روند.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران هفته گذشته همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان در جلسه شورای شهر تهران گفت: «بیشترین آسیب متوجه دخترانی است که به عنوان کودک کار در خیابان کار می‌کنند، بنابراین ممکن است با طرح جمع آوری کودکان کار، تعداد ازدواج‌های زیر 15 سال دختران به شکل تصاعدی بالا برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار