مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پانا خبر داد

بدهی 1000 میلیاردتومانی شهرداری‌ها به تأمین‌اجتماعی

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت میزان مطالبه تأمین‌اجتماعی از شهرداری‌ها 1000 میلیارد تومان است که بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط است. 

کد مطلب: ۸۳۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بدهی 1000 میلیاردتومانی شهرداری‌ها به تأمین‌اجتماعی

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری هفته تأمین‌اجتماعی گفت: در آستانه هفته تأمین‌اجتماعی قرار داریم و قرار است طی این هفته ۴۴ پروژه مربوط به بیمه‌درمانی و شعب بیمه‌ای به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد این سازمان در سراسر کشور افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اجرای حمایت از کالاهای تولید داخل گفت: برخی اقدامات تأمین‌اجتماعی از جمله طرح مشوق‌های اشتغال هم‌اکنون در همه کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های فعال در عرصه تولید کالاهای داخلی اجرا می‌شود و به ازای هر دو نفر نیروی فعال، یک نفر از مزایای بیمه‌ای و معافیت استفاده می‌کند.

وی افزود: افرادی که زیر چهار سال سابقه خدمت دارند و دارای مدرک هستند به ازای هر دو نفر یک نفر معافیت تحت کارفرما برخوردار می‌شود. همچنین افرادی که در منازل مشغول به کار هستند و یا کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه‌ای نیستند این افراد نیز می‌توانند با معرفی صنوف مربوطه و پرداخت حق‌ بیمه تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: علاوه بر این تفاهم‌نامه‌ای هم با خانه سینما، موسیقی، تئاتر و فضای مجازی منعقد شده و افرادی که در کسب‌وکارهای دیجیتالی فعالیت می‌کنند با معرفی‌نامه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه پیمان

نوربخش با اشاره به جلسه مشترک تأمین‌اجتماعی با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: طبق این جلسه قرار شد تمامی قراردادهایی که مجری آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند با معرفی و تأیید معاونت علمی و فناوری از حق بیمه پیمان معاف هستند.

وی با اشاره به مذاکرات تامین‌اجتماعی با وزیر ارتباطات برای ثبت استارتاپ‌ها گفت: مذاکراتی در حال انجام است به طوری که استارتاپ‌هایی که به ثبت رسیده‌اند هیأت مدیره آن‌ها که سهامدار هستند از معافیت کامل برخوردار می‌شوند و افراد غیر سهامدار می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

رئیس سازمان تأمین‌اجتماعی درباره تسهیلات‌ بیمه‌ای خبرنگاران گفت: با هماهنگی با معاونت مطبوعات وزارت ارشاد هم‌اکنون ۱۲ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند که قرار است افراد بیشتری به این آمار افزوده شود.

وی درخصوص بیمه رانندگان نیز بیان کرد: مذاکراتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است که با ت‍أمین منابع مالی تعداد بیشتری از این افراد انجام می‌شود.

10 تیرماه، آخرین مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب

وی در خصوص قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان گفت: آخرین مهلت بخشودگی جرایم ۱۰ تیرماه است که کارفرمایان در صورت مراجعه می‌توانند از بخشودگی جرایم و حتی تقسیط اصل بدهی به مدت یک‌سال برخوردار شوند.

روند واگذاری شرکت‌های شستا

نوربخش درباره روند واگذاری شرکت‌های شستا نیز گفت: خروج دولت از بنگاه‌داری سیاست دولت است. هم‌اکنون ۵۴ شرکت از ۱۳۰ بنگاه را به مزایده گذاشته شده و تعدادی در حال واگذاری است و منابع ناشی از آن در بخش‌های سهامداری و در محل‌هایی که ارزش افزوده دارد وارد خواهد شد.

وی تأکید کرد: البته از سهام‌داری به طور کامل خارج نخواهیم شد و در حد ۴۰ درصد سهام‌دار خواهیم بود و به طور کامل طی دو سال از بنگاه‌داری خارج خواهیم شد.

بدهی 1000 میلیاردتومانی شهرداری‌ها به تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر میزان دقیق مطالبه این سازمان از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران گفت: در مجموع میزان 1000 میلیارد تومان از کل شهرداری‌های کشور طلب داریم. بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط است. بخشی از این بدهی محقق شده اما هنوز بخشی از آن تسویه نشده است.

وی افزود: تلاش کردیم این بدهی را با عوارض و زمین تهاتر کنیم اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره زمان اجرایی شدن معافیت حق بیمه شرکت‌های دانش بنیان گفت:‌ این برنامه از هفته گذشته آغاز شده است و دو شعبه تأمین اجتماعی نیز به طور اختصاصی به آن اختصاص دارد. در واقع به منظور ارائه تسهیلات برای رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌ای این شرکت‌ها دو شعبه در تهران به این شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

نوربخش در ادامه سخنان خود در خصوص صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان گفت: عدم نیاز به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه در بسیاری از شعب آغاز شده و تا هفته تأمین‌اجتماعی شرایطی مهیا خواهد شد که دفترچه‌ها به درب منازل ارسال شود.

صرفه‌جویی 15 میلیاردتومانی بابت چاپ دفترچه‌های بیمه

وی درباره حذف دفترچه‌های بیمه تأمین‌اجتماعی نیز توضیح داد: طرح حذف دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است و تاکنون بیش از 70 میلیون نسخه الکترونیک ایجاد شده و 15 میلیارد تومان نیز بابت چاپ دفترچه‌ها صرفه جویی شده است.

حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد در 5 استان تا اول تیرماه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد در سه استان به صورت پایلوت انجام شده و پنج استان دیگر نیز تا ابتدای تیرماه به صورت پایلوت انجام می‌شود که امیدواریم تا آخر امسال کل مراکز تحت پوشش قرار بگیرند.

پیش‌بینی اختصاص 600 میلیاردتومان برای حمایت از کالای ایرانی

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: در این زمینه 600 میلیارد تومان در بودجه سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده و اقدامات لازم برای این کار فراهم شده است.

تلاش برای تهیه آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نوربخش درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده تا پایان سال دوم این برنامه آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شود که معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی مشغول بررسی شرایط لازم است تا این آیین‌نامه تهیه و سپس در بودجه سال 98 قرار بگیرد.

چرایی عدم پوشش بیمه‌ای کولبران

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم بیمه کولبران نیز گفت: مشاغل برای پوشش بیمه‌ای باید دارای کد کارگاه بوده و یا کد مشخص صنف داشته باشند که کولبرها جزو هیچ صنف مشخصی نیستند. البته باربرها بیمه شده اند به طوری‌که اکنون 50 هزار باربر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند ضمن اینکه هر صنفی با داشتن هویت صنفی و کد مشخص می‌تواند از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کند.

رایزنی برای حل مشکلات بیمه‌ای هنرمندان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه در خصوص حل مشکل بیمه هنرمندان نیز گفت:‌ اکنون مشغول مذاکره برای حل مشکل بیمه هنرمندان هستیم. علاوه بر این ضرایب حق بیمه پیمان را برای مشاغل دانش‌بنیان حذف کردیم و امیدواریم برای بیمه هنرمندان نیز این امر محقق شود.

وی درباره متمرکز شدن هفت خدمت کوتاه‌مدت در سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ امید است که صدور غیرحضوری دفترچه بیمه نیز همچون پرداخت لیست اینترنتی حق بیمه تا هفته تأمین اجتماعی در تیرماه انجام شود. علاوه بر این میز خدمت در شعب تأمین اجتماعی ایجاد شده که دیگر نیازی به بروکراسی و رفتن به طبقات مختلف و نوبت‌دهی نیست.

نوربخش در خصوص مشکلات واریز حق بیمه درمان به حساب خزانه نیز توضیح داد: مشکلی برای دریافت اعتبارات بودجه نداشتیم و بلافاصله پس از واریز به خزانه این مبالغ به تامین اجتماعی تخصیص می‌یابد.

وی در باره حذف تصویر ابن‌سینا بر روی جلد دفترچه‌های بیمه نیز گفت: مدت کوتاهی تصویر ابن سینا از روی جلد دفترچه‌های بیمه حذف شد که در دفترچه‌های آینده تصویر ابوعلی سینا با طراحی زیباتری چاپ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار