تذکر عضو شورای شهر تهران به شهرداری درباره توقف پروژه بوستان زندگی در محله‌هرندی

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره توقف پروژه بوستان زندگی در محله هرندی به شهرداری تهران تذکر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

الهام فخاری در جلسه علنی روز یکشنبه شورای‌ شهر تهران با اشاره به پروژه بوستان زندگی به عنوان بخشی از طرح ارتقای کیفیت زندگی در بافت تاریخی مرکز تهران و استقرار انضباط اجتماعی در محله آسیب‌خیز شهیدهرندی گفت: این پروژه در جهت ساماندهی بوستان‌های این محله تعریف شده است و از ترکیب و تجمیع، سه بوستان خواجوی‌کرمانی، بهاران، حقانی تشکیل شده است و مساحتی در حدود ۲۴ هکتار را شامل می‌شود.

این عضو شورا با اشاره به گزارش اهم فعالیت‌های سازمان بوستان‌ها و فضای‌سبز شهر تهران در سال ۹۶ ادامه داد: در این گزارش احداث بوستان زندگی (بازسازی و بازپیرایی بوستان های محله شهید هرندی) در موقعیت خیابان شوش محله شهید هرندی از سال ۹۴ آغاز شده بود و پایان این پروژه در سال گذشته، یعنی سال ۹۶ بینیشده است.

وی افزود: به‌رغم تأکید مدیران وقت شهرداری تهران و حساسیت و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره قبلی و الزام مستندات بودجه ۱۳۹۶ شهرداری تهران عملیات اجرایی احداث بوستان تا پایان سال ۹۶ خاتمه نیافت و در بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران زمان اتمام پروژه با دو سال وقفه به سال ۹۸ موکول شده است.

رئیس کمیته اجتماعی با بیان این نکته که بهره‌برداری از این بوستان، از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی این محدوده است؛ گفت: با وجود این تأخیر قابل توجه ملاحظه می شود عملیات اجرایی تکمیل پروژه مسکوت مانده است و بیم آن میرود حقوق مسلم ساکنان محله هرندی، محله های اطراف و همه مردم تهران در بهره مندی از فضایی امن و سالم برای گذران اوقات فراغت تضییع شود.

فخاری با ابراز نگرانی از توقف عملیات اجرایی، ضرورت ادامه عملیات اجرایی پروژه را متذکر شد و توضیح علل توقف عملیات اجرایی پروژه و ارائه گزارشی از اقدامات و محدودیت‌های تخصیص و تأمین اعتبارات پروژه در سال ۱۳۹۷ را خواستار شد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همچنین ارائه گزارش میزان پیشرفت پروژه در احداث سالن سرپوشیده با سازه سبک به مساحت ۱۰هزار مترمربع بر روی پارکینگ زیر سطحی جهت اجرای شهر کودک،احداث دیوار پیرامونی به طول ۱۸۰۰ متر با الگو برداری از دیوار پیرامونی پارک شهر با هدف یکپارچه‌سازی و حفظ اصالت منظر شهری منطقه و آمفی‌تئاتر روباز به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را مطالبه کرد.

او به احداث معبر آسفالت پیرامونی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع جهت انتقال بار ترافیکی از داخل بوستان های موجود به خارج از محدوده پروژه، بازطراحی و بازسازی دریاچه یک هکتاری و احداث معبر پیاده راه پیرامونی (مسیر تندرستی) به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در محدوده داخلی بوستان اشاره کرد و خواستار گزارش از میزان پیشرفت این موارد شد.

وی گفت: احداث معابر اصلی و فرعی داخلی بوستان و ابنیه عمومی به مساحت ۳هزار متر مربع، مرمت و بازپیرایی فضای سبز، اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه شامل اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار، شبکه فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث مخزن ذخیره آب، تابلوهای برق محوطه و شبکه روشنایی معابر، مناسب‌سازی معابر و دیگر کاربری‌های پروژه برای استفاده معلولان از دیگر مواردی است که ارائه گزارش میزان پیشرفت آنها به شورا ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار