سخنگوی شورای شهر تهران: احتمال متوقف شدن پروژه ساخت پلاسکو پس از کلنگ‌زنی وجود دارد

عملیات بازسازی و ساخت پلاسکو نیازمند پروانه ساخت است

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفته است بر اساس ماده 100 قانون شهرداری‌ها، احداث هر بنایی نیاز به پروانه ساخت دارد، بنابراین آغاز عملیات اجرایی بازسازی پلاسکو نیز نیازمند پروانه ساخت است. درست است که باید زودتر ساختمان پلاسکو تعیین تکلیف شود اما نه اینکه بر خلاف قانون و بدون اخذ مجوزهای لازم باشد.

کد مطلب: ۸۲۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی شورای شهر تهران:  احتمال متوقف شدن پروژه ساخت پلاسکو پس از کلنگ‌زنی وجود دارد

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران به پانا گفت: این احتمال زیاد است که پروژه ساخت و بازسازی پلاسکو بدون نقشه و مجوز لازم و بر اساس تجربه گذشته در مدت کوتاهی با مشکل روبه‌رو و متوقف شود و شاید آن زمان حل کردن مشکلات دشوارتر باشد.

وی به دلیل تأخیر در احداث ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: دلیل تأخیر در احداث این بنا، اختلاف‌ نظری است که درباره مسائل کالبدی آن وجود دارد. اگر مالک بخواهد دقیقا بر اساس طرح تفصیلی ساخت و ساز کند، می‌تواند مجوزهایش را از شهرداری بگیرد، اما اکنون مالک بیش از آنکه در طرح‌تفصیلی برای این زمین پیش‌بینی شده است، درخواست بارگذاری دارد تا به متراژ ساختمان قبلی نزدیک شود.

وی گفت: درخواست بازسازی و احداث پلاسکو باید در کمسیون ماده 5 مطرح شود و بعد از بررسی در این کمیسیون در صورت موافقت پروانه ساخت صادر شود. همچنین سازمان‌های دیگری از جمله میراث فرهنگی نیز نکاتی در این باره دارد که باید آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در این مدت تعداد معدودی جلسه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران برگزار شده که درخواستی نیز از سوی مالک پلاسکو برای تعداد طبقات درخواستی ارائه نشده است. در صورت ارسال درخواست مالک، درباره این موضوع که امکان ساخت و ساز چند طبقه و در چه سطح اشغالی وجود دارد، تصمیم‌گیری می‌شود بنابراین کلنگ زنی در این وضعیت قابل درک نیست .

هفته گذشته محمد مقیمی استاندار تهران از عملیات کلنگ‌زنی برای ساخت و بازسازی ساختمان پلاسکو همزمان با عید فطر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار