مدیرکل امور روستایی و شوراها خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی

اهواز (پانا) - اولین جلسه بخشداران منطقه ۴ استان خوزستان با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراها و به میزبانی فرمانداری ایذه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی

اولین جلسه بخشداران منطقه ۴استان خوزستان با حضور مهندس حسینی مدیرکل امور روستایی وشوراها ، بخشداران ایذه ،دهدز،سوسن، باغملک ،میداوود،صیدون، هفتکل، رغیوه،مسجدسلیمان،لالی ،هتی،عنبر،گل گیر،اندیکا،چلو و آبژدان در سالن اجتماعات فرمانداری ایذه برگزار شد.

مدیرکل امور روستایی وشورا استانداری با اشاره به جلساتی که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد، گفت: بر اساس سیاست گذاری کلی استان برنامه ریزی های ما، در سه بخش سرمایه گذاری و اشتغال، دهیاری ها وشوراها و امور زیر بناها اجرایی می شود.

حسینی با اشاره به سیاست های کلی نظام در بحث اشتغال روستایی گفت: این اداره کل نگاه ویژه و جدی به این حوزه داشته،که سیاست های آن به بخشداران در جهت عملیاتی نمودن ابلاغ می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های منطقه ۴ خوزستان، اظهار کرد: ایذه و باغملک مشارکت و پتانسیل های بالایی دارند، به گونه ای که در حال حاضر در ایذه پسته کشت می شود و جواب می دهد، یا به عنوان مثال زعفران مختص قائن مشهد است اما در بخش دهدز زعفران کشت وبا کیفیت فوق العاده به بازار عرضه می‌شود که لازم است بخشداران برنامه ریزی های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به اقتصاد در روستاها، تصریح کرد: با ورود تعاونی دهیاران، در روستاها میتوانیم شاهد فعالیت اقتصادی پررونق باشیم.

حسینی با اشاره به حضور نخبگان در روستاها خطاب به بخشداران حاضر بیان داشت: در روستاها نخبگان را شناسایی کنید و از وجود این نخبگان در امورات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنید که باید به چرخه تولید در روستاها توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به افت خرید گندم در روستاها و‌متضرر شدن کشاورزان ، گفت:بخشداران از مراکز کشاورزی در بخش ها توضیح بخواهند در بستر سازی، فرهنگ سازی و امورات فنی کشت چه اقداماتی صورت گرفته است تا جلوی متضرر شدن کشاورز گرفته شود.

حسینی در پایان با اشاره به حوادث غیرمترقبه نظیر،رانش زمین، سیل، آتش سوزی و...در روستاها، گفت:با توجه به قیمت ۶یا ۷هزار تومانی بیمه های روستایی لازم است تمام نقاط استان توسط دهیاران تحت پوشش بیمه‌ روستایی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار