گفت و شنود اهالی رسانه با رئیس جمهوری در ضیافت ماه رمضان

تهران (پانا) - ضیافت افطار رئیس‌جمهوری با اصحاب رسانه چهارشنبه شب همزمان با بیست و هشتمین شب از ماه مبارک رمضان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
گفت و شنود اهالی رسانه با رئیس جمهوری در ضیافت ماه رمضان

در این مراسم علاوه بر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ،محمد نهاوندیان، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری و تعداد دیگری از گویندگان خبر، مدیران عامل خبرگزاری‌ها، مدیران صدا و سما و خبرنگاران حضور داشتند.

حسن روحانی به همراه سید محمود واعظی وسید عباس صالحی وارد سالن اجلاس شدند.

عباس عبدی‌، روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی اولین سخنران این مراسم بود که در حضور رئیس‌جمهوری از نگرانی‌، نامیدی و خستگی جامعه ایران و امید نداشتن به آینده سخن گفت.

در ادامه او با ارائه آماری از نگرانی 85 درصد مردم از آینده خود خبر داد و گفت 9 درصد مردم نسبت به تغییرات آینده بی تفاوت هستند و 6 درصد نیز به آینده امیدوارند.

عبدی به برخی اعتراضات خیابانی اشاره کرد و البته به دلیل پایان وقت سخنانش را نیمه رها کرد.

بیژن مقدم دیگر روزنامه‌نگاری بود که در این مراسم سخنرانی کرد. او خروج آمریکا از برجام را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و گفت که دشمن، ایران را در تحریم‌های خرد کننده‌ای قرار داده است. مقدم از اتحاد سخن گفت و لزوم همدلی در همه ارکان نظام تاکید کرد .

علاوه بر این او به دولت تدبیر و امید توصیه کرد که در این سه سال باقی مانده از عمر دولت برای بازگرداندن امید به جامعه تلاش کند .

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق نیز از فشارهای داخلی و خارجی صحبت کرد و با انتقاد از وضعیت بازار کاغذ در کلامی طنزآمیز از رئیس‌جمهوری خواست که وقت ملاقاتی برای او از وزیر ارشاد بگیرد و با نقل خاطره‌ای از محمود دعایی در مورد گرفتن وقت ملاقات برای دیدار با سید احمد خمینی، یادگار امام (ره) در ملاقات با امام خمینی(ره) به سخنانش را پایان داد.

عذرا فراهانی تنها زن روزنامه‌نگار بود که در مراسم افطاری رئیس‌جمهوری از مشکلات روزنامه نگاران گفت. او با انتقاد از تیراژ 800 هزار نسخه‌ای نشریات در ایران با توجه به جمعیت 88 میلیون ایرانی از رئیس‌جمهوری خواست که به وضعیت مطبوعات و نشریات جهت ارتقای فرهنگ جامعه سر و سامان دهد.

یاد ناصر یمین مردوخی کردستانی، روزنامه نگار فقید که به تازگی دارفانی را وداع گفت نیز در میان روزنامه نگاران و اهالی دولت گرامی داشته شد.

حسن روحانی پس از سخنان اهالی مطبوعات به جایگاه سخنرانی و با اشاره به اینکه افطاری با اهالی رسانه این آخرین افطاری رئیس‌جمهوری در ماه مبارک رمضان است ابراز امیدواری کرد که این مراسم شروعی برای همکاری رسانه در راستای تثبیت منافع ملی باشد.

رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به آنچه عباس عبدی از ناامیدی مردم از صندوق های رأی گفته بود پاسخ داد و این ناامیدی را آغاز جنگ داخلی دانست و گفت: «برای تداوم راه و تسلیم نشدن به دشمن باید صندوق رأی اعتماد کنیم »

او همچنین در ادامه گفت که قبول دارد فشارهای به مردم وارد شده است و از رسانه ها خواست که برای کاهش این فشارها در اخبار خود صداقت و امانت را حفظ کرده و کاری نکنند که مرجع رسانه‌ای مردم رسانه‌های بیگانه باشند.

او گفت: «رسانه‌ها که باید سعی کنند مرجع اخبار مردم رسانه‌های داخلی باشند.»

روحانی در بخشی از سخنان خود گفت که تیراژ در مطبوعات مهم نیست و حتی اگر بتوانند با همین تیراژ مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند کافی است.

اهالی رسانه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حسن روحانی با حضور وی افطار کردند.

در پایان مراسم افطار نیز روحانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آنها خوش و بش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار