کاظمی: تبلیغ و نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر از وظایف وزارت آموزش و پرورش است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش اجرای امر به معروف و نهی از منکر را تکلیفی دانست که سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش محول کرده است و گفت: طبق این سند تبلیغ و ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

کد مطلب: ۸۲۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: تبلیغ و نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر از وظایف وزارت آموزش و پرورش است

علیرضا کاظمی،معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان علاقمندان این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت امربه معروف و نهی از منکر، گفت: در اهمیت و ضرورت امربه معروف و نهی از منکر هیچ تردیدی وجود ندارد زیرا دوام خانواده، جامعه و پایداری مسائل اجتماعی و سیاسی در گرو اجرای امر معروف و نهی از منکر است. در آیات قرآن و احادیث بارها به ضرورت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است و مقام معظم رهبری نیز بارها به اهمیت و ضرورت این فریضه الهی تاکید کرده اند.

کاظمی اجرای امربه معروف و نهی از منکر را تکلیفی دانست که سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش محول کرده است و گفت: طبق این سند ما وظیفه داریمدر وهله اول مروج و تبلیغ کننده امربه معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم و در وهله دوم تلاش کنیم با برنامه‌های اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم.

او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک مساله باطنی و درونی است اما که اگر تبدیل به باور نشود، تاثیر لازم را ندارد. ما معتقدیم که دروازه ورود به باورها همین اقداماتی است که در همین راستا انجام می شود. بدون اقدامات اجرایی و زمینه سازی مناسب ما نمی توانیم این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در راستای ترویج امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و تشکیل ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس مناطق و ادارات کل استان‌ها و راه اندازی و تشکیل گروه یاوران و یادآوران معروف را نمونه موفقی از تلاش‌های صورت گرفته دانست.

کاظمی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته نیز گفت: برگزاری دوره های ضمن خدمت، منشور عفاف و حجاب، اموزش الاح الگوی مصرف و صرفه جویی تجلیل و تقدیر از تلاشگران این عرصه نمونه ای از اقداماتی است که در استان ها و شهرستان های کشور در راستای ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته است.

کاظمی از تشکیل دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل قرآن و عترت و نماز خبر داد و گفت: اولین اقدام مهم این دبیرخانه به روز رسانی امر به معروف و نهی از منکر است که انشالله برای سال جدید و با نگاه عملیاتی ابلاغ ‌می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اموزش و پرورش گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور، تدوین سه جلد کتاب برای دانش آموزان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر،استفاده از فضای مجازی در جهت توسعه و تعمیق امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری زیارت عاشورا و برپای هیات‌های مذهبی در مدارس، ترویج گفتمان دینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر را از جمله اقدامات این معاونت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ما باید به صورت اجرایی و عملیاتی معروفها را تبدیل به گفتمان قالب در مدراس و کلاس های کنیم به طوری که با هویت دادن به آمران معروف در مدارس، یک دانش آموز را در کلاس درس مامور کنیم تا به طور مثال هر روز یک معروف را به دانش آموزان دیگر یادآوری کند.

کاظمی در پایان از تدوین منشور حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی معروف های سیاسی، اجتماغی، اقتصادی و سیاسی خبر داد و گفت: این منشور طبق منویات مقام معظم رهبری و در 13 راهبرد و 64 راهکار برای سه جامعه هدف دانش آموزان، ملمان و والدین تنظیم شده است.

او در پایان به ضرورت توسعه فرهنگ حجاب به عنوان یک معروف مهم الهی اشاره کرد و گفت: این حوزه از اول انقلاب تا الان آسیب زیادی دیده است و آموزش و پرورش می تواند در احیای آن نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار