روایت کاخ الیزه از تماس مکرون و روحانی

تهران (پانا) - کاخ الیزه در بیانیه ای از تماس تلفنی یک ساعته روسای جمهوری ایران و فرانسه از تأکید طرف فرانسوی بر حفظ برجام و همچنین دیدار وزرای امور خارجه 4+1 در وین در ماه جاری خبر داده است.

کد مطلب: ۸۲۹۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت کاخ الیزه از تماس مکرون و روحانی

به گزارش یورونیوز، کاخ الیزه در این بیانیه اعلام کرد امانوئل ماکرون در تماس تلفنی با حسن روحانی تاکید کرده که چین، روسیه، آلمان، بریتانیا و فرانسه همچنان بر تعهداتشان در برجام پایبند هستند.

همچنین در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهوری مکرون، آقای روحانی را از مراحل پیشرفت کار که از سوی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام انجام شده است، مطلع کرد و ابراز امیدواری کرد، ایران هم به صورت کامل بر تعهدات خود در برجام پایبند بماند.»

مکرون همچنین تایید کرده که احتمالا در روزهای پایانی ماه جاری (ژوئن، اوایل تیر) دیداری در سطح وزرای امور خارجه اعضای باقیمانده برجام و ایران در وین برگزار خواهد شد.

منابع دیپلماتیک فرانسه می گویند که این نشست احتمالا حوالی 25 ژوئن، حدود دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

پیش از این پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران نیز درباره این تماس تلفنی اعلام کرد که حسن روحانی در این تماس با اشاره به محدودیت زمانی برای ارائه راه‌حل‌های عملی و با تاکید بر اینکه «نباید اجازه دهیم این دستاورد بسیار بزرگ دیپلماسی با اقدامات یک جانبه و پیمان شکنی دیگران نابود شود»، گفت: «اگر ایران نتواند از امتیاز این توافق استفاده کند، عملا ماندن در آن، امکان‌پذیر نخواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار