چرخش کانادا به سمت آمریکا؛ مجلس عوام هر گونه مذاکره برای ازسرگیری رابطه با ایران را متوقف کرد

تهران (پانا) - مجلس عوام کانادا بعد از ظهر روز سه‌شنبه با تصویب یک طرح محافظه‌کارانه از دولت این کشور خواست که در مقابل ایران سختگیرانه‌تر رفتار کند.

کد مطلب: ۸۲۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
چرخش کانادا به سمت آمریکا؛ مجلس عوام هر گونه مذاکره برای ازسرگیری رابطه با ایران را متوقف کرد

به گزارش روزنامه کانادایی تورونتوسان، بر اساس طرح مجلس عوام، کلیه مذاکرات دولت این کشور برای از سر‌گیری روابط دیپلماتیک با ایران متوقف خواهد شد.

این روزنامه یکی از اتفاقات در جریان این رأی‌گیری را برخاستن جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، به نشانه حمایت از طرح، هنگام اعلام رأی موافقان دانسته است.

بر اساس این گزارش، قبل از رأی‌گیری اینطور تصور می‌شد که نمایندگان حامی دولت ترودو با مخالفت با این طرح از تصویب آن جلوگیری خواهند کرد.

با وجود این، هنگامی که ترودو به نشانه حمایت از طرح از جایش برخاسته، سایر نمایندگان موافق او هم با او همراهی کرده‌اند تا این طرح به تصویب برسد.

تورونتوسان اقدام ترودو را نشان‌دهنده تغییر کامل در سیاست اتاوا در قبال تهران دانسته و نوشته است: «دشوار است بتوان درک کرد که این چه نوع تغییر در سیاست است. ترودو، برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران تلاش کرد، در حالی که این طرح از دولت می‌خواهد فورا تمامی مذاکرات با ایران در زمینه احیای روابط را متوقف کند.»

این طرح که از سوی گارنت جینیوس، نماینده محافظه‌کار و حامی اسرائیل تهیه شده، همچنین از دولت کانادا می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» قرار بدهد.

دولت کانادا به پرسش روزنامه تورونتوسان درباره اینکه چه زمانی برای قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی اقدام خواهد کرد، پاسخ نداده است.

یک منبع به روزنامه تورونتوسان گفت ممکن است به فشارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روی کانادا در حاشیه نشست گروه هفت در خصوص مسائل مختلف ارتباط داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار