رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

توجه به آموزش های دینی و مذهبی یک ضرورت است

بردخون/بوشهر (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: توجه به تقویت آموزش های دینی و مذهبی در ایام فراغت یک ضرورت است.

کد مطلب: ۸۲۹۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آموزش های دینی و مذهبی یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، ظهیر محمودی در نشست هماهنگی اوقات فراغت آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: اوقات فراغت مهم ترین و خاطره اتگیزترین بخش عمر است که این اوقات برای مومنین لحظه های نیایش با معبود، برای عالمان دقایق تفکر و برای هنرمندان زمان ساختن و ابداع و اختراع است.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد که میان انواع تربیت، تربیت غیررسمی و زمینه های اجتماعی فرهنگی بیش از محیط ها و عوامل تربیت رسمی در تغییر رفتار مؤثر است.

محمودی اضافه کرد: اگر تربیت غیررسمی در زمینه هایی صورت گیرد که مورد علاقه و رغبت افراد است و با ظرفیت های روانشناختی و زمینه های اجتماعی فرهنگی آنان هماهنگی دارد تأثیرات مثبت بیشتری بر رشد آنان خواهد گذاشت و فعالیت های غیررسمی و مورد علاقه نوجوانان که داوطلبانه انتخاب می شود، موثرتر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: شناخت نیازها، تمایلات، علاقه، گرایش ها و نگرش های دانش آموزان به انواع فعالیت های فوق برنامه و فراغت و برنامه ریزی و تدارک امکانات لازم یک ضرورت برای امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

وی ابراز داشت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی این گروه از مهم ترین اهداف و فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اوقات فراغت را زمان مناسبی برای ورزش، سیر و سیاحت، مطالعه، پرداختن به علاقمندی ها و پرورش استعدادهای خدادادی دانست و گفت: این زمان به هر صورت سپری می شود اما چه بهتر که با برنامه ریزی و آینده نگری از مزایای آن بهره ببریم و مانع اتلاف آن شویم.

محمودی خواستار اجرای مقررات و دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان شد و اظهار کرد: بیمه دانش آموزان، ثبت نام در سامانه همگام و اطلاع رسانی شرایط ثبت نام در اوقات فراغت ضرورت دارد و پایگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال 10 پایگاه اوقات فراغت در شهر و روستاها برپا می شود و آغاز فعالیت ها از 2 تیر97 خواهد بود.

در ادامه مدیران پایگاه ها و اعضای ستاد غنی سازی اوقات فراغت منطقه بردخون پیرامون برنامه ها و فعالیت های اوقات فراغت مطالبی بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار