معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان

بیش از 1150 دانش آموز به مسابقات فرهنگی هنری کشور اعزام می شوند

گرگان(پانا)-سیدعلی حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان بعد از اعلام نتایج سی و ششمین دوره ی مسابقات فرهنگی هنری گلستان گفت: بیش از 1150 دانش آموز به مسابقات فرهنگی هنری کشور اعزام می شوند.

کد مطلب: ۸۲۹۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 1150 دانش آموز به مسابقات فرهنگی هنری کشور اعزام می شوند

رقابت های دانش آموزان گلستانی در سی و ششمین دوره ی جشنواره فرهنگی و هنری پایان یافت و در طی 8 روز بیش از 3000 دانش آموز به رقابت پرداختند.

سیدعلی حسینی در خصوص نتایج مسابقات گفت:رقابت های سی و ششمین دوره جشنواره فرهنگی هنری، مرحله ی استانی پایان یافت و تعداد 950 دانش آموز در دوره متوسطه اول ( دختر و پسر) در رشته های دستی تجسمی، 1500 دانش آموز(دختر و پسر) در رشته های مختلف هنرهای آوایی و 900 دانش آموز در رشتهای مختلف هنر های نمایشی در مرحله استانی به رقابت پرداختند.

همچنین در دوره اول متوسطه دختر،به ترتیب شهرستان های گرگان، رامیان و گنبد رتبه ی اول تا سوم هنرهای آوایی(تلفیقی) و در بخش سرود محلی به ترتیب گنبد گرگان و کردکوی رتبه های اول تا سوم را کسب نمودند.

در بخش لالایی خوانی نیز شهرستان های بندرگز و کردکوی قابل تقدیر معرفی شدند.

در دوره اول متوسطه پسر،به ترتیب شهرستان های آزادشهر، گنبد و گرگان رتبه ی اول تا سوم هنرهای آوایی(تلفیقی) را کسب نمودند.

در دوره دوم متوسطه دختر شهرستان های گنبد، گرگان و رامیان رتبه ی اول تا سوم هنرهای آوایی(تلفیقی) و در بخش سرود محلی به ترتیب کردکوی، مینودشت و بندرگز رتبه های اول تا سوم را کسب نمودند.

در بخش لالایی خوانی نیز شهرستان های گنبد،کردکوی و بندرگز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب نمودند.

در دوره دوم متوسطه پسر،به ترتیب شهرستان های گنبد،علی آباد و گرگان رتبه ی اول تا سوم هنرهای آوایی(تلفیقی) را کسب نمودند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در ادامه به اجرای مطلوب مسابقات هنرهای نمایشی پرداخت و گفت: در بخش هنرهای نمایشی رقابت ها به صورت نمایش صحنه ای، عروسکی، نمایشنامه خوانی و نقالی برگزار شد که در این بخش ، دانش آموزان گلستانی در شاهنامه خوانی به عنوان بخش ابتکاری استان گلستان به رقابت پرداختند.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مرحله ی استانی رقابت های هنرهای دستی و تجسمی در 62 رشته به میزبانی شهرستان گنبد کاووس برگزار شد و شهرستان های آزادشهر، گرگان و گنبد به ترتیب بالاترین رتبه را در مجموع کسب نمودند.

وی افزود: نفرات و گروهای دوره ی دوم تحصیلی جهت ادامه رقابت های کشوری در تابستان امسال به تهران اعزام خواهند شد.

گفتنی است این رقابت ها در چهار سطح مدارس،شهرستان، استان و کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار