امام جمعه اردبیل:

تسهیل ازدواج در جامعه از واجبات است

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت: با فاصله افتادن بین مردم و برخی شئونات دینی شاهد هستیم که جوانان امروزی در بحث ازدواج چقدر وسواسانه برخورد می‌کنند.

کد مطلب: ۸۲۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل ازدواج در جامعه از واجبات است

آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: بسیاری از سوژه‌های اجتماعی در جامعه به چشم می‌خورد که این سوژه‌ها در صورت پرداختن نشدن به آن می تواند آثار مخرب و زیان‌بار بسیاری رااز خود بر جای بگذارد چرا که این موضوعات حساسیت بالایی داشته و در شئون مختلف، ذات و بطن جامعه اثر گذار است .

وی با اشاره به اینکه تطاول به بیت‌المال که شامل خمس، زکات، فطریه و صدقه می‌شود یک نوع خیانت بزرگ در حق ملت است، افزود: همه کسانی که این چنین به مال مردم دست درازی می‌کنند در روایات از آنان با نام مضطر یاد کرده‌اند یعنی کسی که در دیگری اضطرار ایجاد کرده و طرف مقابل را به اضطرار بیافکند، که پیامبر گرامی اسلام (ص) به شدت چنین انسانهایی را مورد مذمت و نکوهش قرار می‌دادند .

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آثار مال حرام در جامعه طغیان می‌کندو ورود مال حرام به هر یک از چرخه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلایای بسیار دیگری را در پی خود به همراه دارد که بسیاری از این بلاها را جامعه را گرفتار خود کرده و آتیه ملت راتباه می سازد .

عاملی با اشاره به گستاخی یک عده در بحث تطاول به بیت‌المال و زکات گفت: تک‌خوری هنر نیست و در هیچ کجای دنیا به کسی اجازه دست درازی به مال دیگری نداده شده است و باید در جامعه امروزی به دنبال افرادی گشت و مجازات کرد که نسبت به مال مردم و حق دیگری خیانت می‌کنند که در واقع تطاول به بیت‌المال در روایات خیانت بزرگ در حق ملت شمرده شده است .

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نسبت به برخی امور در جامعه سهولت نشان داد، گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد هستیم که امر ازدواج که یکی از امور مورد سفارش و تاکید پیامبر اسلام(ص) بوده است چه قدر سخت و دشوار شده و نیاز است تا با تصحیح برخی آداب پرهزینه و خرافی و عدم تحمیل ان به جوانان زمینه را برای آغاز زندگی‌های مشترک و سامان بخشیدن به جامعه فراهم سازیم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام بارها تاکید داشتند که بعد از من ازدواج‌ها آسان‌تر شده و مردم در امر ازدواج پیشقدم باشند که متاسفانه هم‌اکنون با فاصله افتادن بین مردم و برخی شئونات دینی شاهد هستیم که جوانان امروزی در بحث ازدواج چقدر وسواسانه برخورد می‌کنند و ما باید دقیقا بر روی همین موضوعات حساس جامعه تمرکز داشته باشیم .

عاملی در پایان سخنان خود با اشاره به غارت و تاراج منابع طبیعی به وسیله عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب تصریح کرد: متاسفانه بارها شاهد بودیم که در مناطق مختلف منابع طبیعی کشور و به تبع استان به تاراج برده می‌شود و درختانی که هر کدام یک منبع غنی اکسیژن بوده و سرمایه‌های ملی و مردمی است چگونه قطع و به قاچاق از منطقه خارج می‌شود که نیاز است تا مسئولان وقت در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته و با خاطیان برخورد کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار