رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

وعده مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران می‌گوید مسئولان مترو وعده دادند تا آب چشمه علی از نیمه تیرماه سال جاری به این چشمه بازگردد.

کد مطلب: ۸۲۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
وعده مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تذکر اخیرش به مسئولان مترو درباره خشک شدن چشمه‌علی در شهرری گفت: روز گذشته جلسه‌ مشترکی با حضور رئیس شورای شهر تهران، مجری و مشاوران پروژه خط 6 مترو و مدیرعامل متروی تهران در محل شورای شهر برگزار شد و موضوع خشک شدن چشمه علی نیز در این جلسه بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری افزود: در جلسه روز گذشته، مسئولان مترو توضیحاتی را درباره حفاری در محدوده چشمه علی ارائه کردند و قرار شد که از نیمه تیرماه که کار دستگاه حفاری (TBM) خط 6 مترو تمام می‌شود، آب به چشمه علی بازگردانده شود. البته این وعده ای است که مسوولان مترو داده اند و ما امیدوارم که محقق شود.

خلیل‌آبادی با اشاره به ضرورت حفظ میراث فرهنگی و تاریخی شهر تهران تأکید کرد: همانطور که توسعه حمل و نقل ریلی در شهر تهران ضروری است، حفظ آثار تاریخی نیز که جزو میراث ما محسوب می‌شود ضرورت دارد. بنابراین لازم است که مدیریت شهری حفظ آثار تاریخی را در پروژه‌های عمرانی مد نظر قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: چشمه علی یکی از فاخرترین آثار تاریخی کشور است که قدمت آن به 8 هزار سال می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار