در گفت‌وگو با پانا

آخرین شرایط تیم ملی تکواندو ایران در مسیر آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی از زبان سرمربی تیم ملی  

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی تکواندو ایران آخرین شرایط شاگردانش برای آماده‌سازی جهت حضور در بازی‌های آسیایی 2018 را تشریح کرد.   

کد مطلب: ۸۲۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین شرایط تیم ملی تکواندو ایران در مسیر آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی از زبان سرمربی تیم ملی  

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با پانا درباره اردوی آماده‌سازی تیم ملی تکواندو بعد از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا استراحت کوتاهی داشتیم و از روز گذشته اردو‌های خودمان را آغاز کرده‌ایم. در حال حاضر ۲۴ تکواندوکار برای حضور در این اردو، در ترکیب تیم ملی حضور دارند تا بهترین‌ها را برای مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی نسبت به دوره‌های قبل تفاوت زیادی دارد، عنوان کرد: این دوره از مسابقات نسبت به گذشته تفاوت‌های فراوانی دارد که مهم‌ترین آن کاهش اوزان است. ما در دوره‌های قبلی مسابقات را در هشت وزن قانونی برگزار می‌کردیم و هر کشور مجاز به معرفی 6 تکواندوکار بود. اما در این دوره، مسابقات در ۵ وزن برگزار می‌شود. چهار وزن المپیکی و یک وزن ۶۳- کیلوگرم برای مردان است که ما باید نفرات را انتخاب و به کمیته مسابقات معرفی کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا محک خوبی برای ما محسوب شد چرا که وضعیت تکواندوکاران و میزان آمادگی آنها برای ما مشخص شد و یکی از دلایلی که تقریباً تمام مدعیان را به اردو دعوت کردیم همین موضوع بود.

عسگری در خصوص نحوه انتخاب نفرات اصلی تیم ملی هم گفت: از روز گذشته که اردو شروع شده است تک تک تکواندوکاران زیر نظر خواهند بود و شرایط آنها پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های انتخابی، جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا و مبارزاتی که در ویتنام به نمایش گذاشتند همگی در نظر گرفته می‌شود. ما بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی هر تکواندو تصمیم می‌گیریم و به احتمال زیاد در یکی دو وزن هم انتخابی برگزار خواهیم کرد.

وی در مورد شرکت تیم ملی تکواندو در مرحله دوم مسابقات گرندپری در مسکو گفت:‌ مسابقات گرندپری تقریبا یک هفته قبل از جاکارتا برگزار خواهد شد و ما برای حضور در این مسابقات برنامه داریم. البته برنامه ما این است که تکواندوکارانی که در ترکیب نهایی مسابقات بازی‌های آسیای قرار نگرفتند ولی از نظر رنکینگ و شرایط جسمانی وضعیت خوبی دارند به این مسابقات اعزام شوند. البته با توجه به اینکه ما در مرحله اول حضور نداشتیم از فدراسیون درخواست کردیم فیلم مسابقات را برای ما تهیه کند تا بتوانیم رقبای خود را ارزیابی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار