مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان ؛

مسابقه بزرگ تفسیر سوره حجرات برگزار می شود / همراه با جوایز ارزنده و ثبت دوره ضمن خدمت + دریافت فایل آزمون

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی استان از برگزاری مسابقه بزرگ تفسیر سوره حجرات ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سیستان و بلوچستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد

کد مطلب: ۸۲۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه بزرگ تفسیر سوره حجرات برگزار می شود / همراه با جوایز ارزنده و ثبت دوره ضمن خدمت + دریافت فایل آزمون

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان وبلوچستان ، داود صیاد اظهار کرد : سازمان دانش آموزی استان در نظر دارد تا به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور بهره گیری از فضایل معنوی ماه مهمانی خدا مسابقه بزرگ تفسیر سوره حجرات را ویژه ی دانش آموزان و فرهنگیان سیستان وبلوچستان برگزار نماید .

وی افزود : سوره حجرات جزء سوره های مدنی و در برگیرنده دستورالعمل‌ های اخلاقی از جمله آداب ارتباط با خدا، آدابی که باید در ارتباط با پیامبر(ص) رعایت کرد و آداب مربوط به نحوه ارتباط افراد با یکدیگر در جامعه است.

مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به آیات مشهور این سوره خاطر نشان کرد : آیه اُخُوت که مؤمنان را برادر یکدیگر معرفی می‌کند ، آیه نبأ که می‌گوید به هر خبرآورنده‌ای اعتماد نکنید و آیه سیزدهم که گرامی‌ترین فرد را نزد خداوند کسی می‌داند که باتقواتر است از جمله مشهور ترین آِیات این سوره ی قرآن کریم است .

صیاد با اشاره به اینکه این سوره به مسلمانان دستور می‌‌دهد که به شایعات توجه نکنند، از غیبت و بدگویی به دیگران و جستجو درباره عیوب مردم پرهیز کنند و در پی گمان نروند و میان مسلمانان، صلح و آشتی برقرار کنند گفت : فراگیری آموزه های قرانی به ویژه برای دانش آموزان زمینه سعادت و مهیا شدن جامعه ای اخلاقی را به دنبال خواهد داشت .

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود : سازمان دانش آموزی برای فعالیت های تشکیلاتی خود از 12 منش پیروی می کنند که بخش اعظمی از این منش های دوازده گانه مبتنی بر موضوعاتی است که در همین سوره مطرح شده است از همین روی می توان سوره حجرات را تشکیلاتی ترین سوره قران دانست .

وی بیان کرد : متقاضیان شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به سایت آزمون از طریق این لینک یا نشانی http:// 78.38.114.106/azmoon نسبت به دریافت فایل تفسیر سوره حجرات نوشته حضرت حجت الاسلام قرائتی اقدام نمایند .

مدیر سازمان دانش آموزی تصریح کرد : این مسابقه با همکاری اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان به صورت الکترونیکی و در روزهای پس از عید سعید فطر برگزار می شود که تاریخ دقیق آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد .

صیاد تاکید کرد : با همکاری معاونت محترم برنامه ریزی اداره کل برای آن دسته ازهمکاران فرهنگی که حد نصاب نمره آزمون را کسب کنند دوره ضمن خدمت ثبت خواهد شد ضمن اینکه به نفرات برتر در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان نیز جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار