آموزش مهارتهای زندگی در 158مدرسه ابتدایی در فارس و برخورداری بیش از 18 هزار نفر از این آموزشها

شیراز (پانا) - رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ، از حمایت های تخصصی و مالی پروژه های برتر در زمینه طرح مشارکت اجتماعی خبر داد و گفت: نزدیک به 18 هزار تن از والدین ، دانش آموزان و کارکنان مدارس ابتدایی در فارس در دوره های آموزش مهارت های زندگی شرکت می کنند.

کد مطلب: ۸۲۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارتهای زندگی در  158مدرسه ابتدایی در فارس  و برخورداری بیش از 18 هزار نفر از این آموزشها

لیلا نورافشان در نشست تخصصی مربیان و مدیران طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان فارس ، گفت: به استناد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، از پروژه های دانش آموزای در راستای طرح مشارکت اجتماعی حمایت می شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای این طرح (ماد) در بین دانش آموزان پایه هشتم نواحی چهار گانه شیراز ، مرودشت و کوار ، گفت: این حمایت ها به صورت تخصصی ومالی خواهد بود و به زودی اعتبارآن به حساب مدارس واریز خواهد شد .

نور افشان گفت : دانش آموزان باید محور و اساس برنامه ها و فعالیت های پیشگیری باشند زیرا بهتر می توانند در هدایت افکار همسالان خود تاثیر مثبت داشته باشند.

وی گفت : یکی از محیط های اثرگذار در دوره نوجوانی محیط مدرسه است که نوجوانان در سنین بلوغ با ارزش های جدید آشنا شده و در ارتباط با دبیران و همتایان خود این ارزشها را تجربه نموده و به تدریج در درون خود تثبیت می کنند.

نورافشان افزود: دانش آموزان در قالب طرح آموزش مشارکت اجتماعی ، تلاش می کنند آسیب هایی که خودشان و محیط به آن مبتلا هستند را با یکدیگر تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنند و ابتدا مسائل و معضلات احتمالی را شناسایی و دسته بندی کنند و سپس با اولویت‌بندی آنها در قالب کارگروهی ،نسبت به ریشه یابی مسائل و همچنین ارائه پروژه برای حل این مسائل و مشکلات اقدام نمایند.

رئیس اداره مراقبتدر برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای اجرای طرح( ماد ) و استفاده از ظرفیت برون سازمانی ادارات و انعقاد تفاهم نامه ، پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان فارس اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی چهره به چهره برای بیش از 5 هزار دانش آموزان و والدین آنها در130 مدرسه نموده است .

وی افزود: نظر به هماهنگی های به عمل آمده و انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و گروه سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، جلسات آموزش مهارتهای زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از رفتار های پر خطر و سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد در 158مدرسه مدرسه ابتدایی در فارس برگزار می گردد.

نورافشان افزود: در این دوره های آموزشی ، 17 هزار و 800 تن از والدین ، دانش آموزان و کارکنان مدارس ابتدایی تحت پوشش آموزش مهارت های زندگی قرار می گیرند.

وی ضمن تقدیر از سازمان بهزیستی وهمراهی و مشارکت علوم پزشکی و نیروی انتظامی گفت: امید است با همکاری سایر دستگاهها ، آموزگاران ، دبیران و کارکنان مدارس ، شاهد اجرای مطلوب طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار