فعالیت 62 شرکت در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون 62 شرکت در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند که تلاش می شود بازتاب این فعالیت ها، خلق و ارزش افزوده ای برای کشور باشد .

کد مطلب: ۸۲۶۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 62 شرکت در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، شیهکیاظهار داشت : در تلاشیم تا این شرکت ها برای تولید ثروت، کسب و کار های نوین را ارائه دهند .

شیهکی از دانشگاهیان و صاحبان ایده خواست تا طرح های علمی و نوین خود را با هدف تجاری سازی به پارک علم و فناوری ارائه دهند تا از تسهیلات و معافیت مالیاتی بهره مند شوند .

وی همچنین گفت: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 94 نیز ، زیر ساخت فناوری فیزیکی و کارآفرینی آن تشکیل شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان و سیستان و بلوچستان گفت: پارک‌های علم و فناوری نهادی مکمل دانشگاه ها در زمینه توسعه نوآوری های دانش محور از طریق کمک در تشکیل و تقویت بنگاه های اقتصادی محسوب می شوند .

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی دانش محور برای شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد: پارک های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ورود جوانان مستعد اشتغال این نهاد به بازارهای فناوری های نوین را فراهم می کند .

رئیس پارک علم و فناوری استان و سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پارک سعی کرده با شناسایی مزیت های نسبی استان و خلق رقابت فرصت های خوبی را به وجود آورد، گفت: امکان استفاده از مشاوره اساتید دانشگاه های این استان، تسهیلات، ارایه آموزش و مشاوره های عمومی و تخصصی از جمله خدمات این پارک است.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار