15 درصد تعاونی‌های سیستان و بلوچستان ویژه بانوان است

زاهدان(پانا)- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 121 تعاونی فعال در این استان وجود دارد که 15 درصد آن ویژه بانوان است.

کد مطلب: ۸۲۶۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
15 درصد تعاونی‌های سیستان و بلوچستان ویژه بانوان است

به گزارش ایرنا مهرداد جهاندیده اظهار داشت: با توجه به این آمار تعداد تعاونی های تشکیل شده توسط بانوان در سیستان و بلوچستان 326 مورد است.
وی بیان کرد: هم اینک حدود 187 تعاونی بانوان در بخش تولیدی، چهار تعاونی در بخش توزیعی و 50 تعاونی در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: تعاونی های فعال زنان سیستان و بلوچستان در10 گرایش خدمات، حمل ونقل ، تامین نیاز تولید کنندگان، فرش دستباف، تامین نیاز صنوف خدماتی، چند منظوره، صنعتی، عمران، تامین نیاز مصرف کنندگان و مسکن فعالیت می کنند.
وی افزود: بیشترین تعداد اشتغال بانوان در گرایش صنعتی و رشته صنایع دستی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: زنان به عنوان ظرفیت بزرگ اجتماعی، تقاضای بیشتری برای حضور و مشارکت در فعالیت های اقتصادی دارند.
جهاندیده تشویق و حمایت از تشکیل شرکتها و اتحادیه های تعاونی بانوان، آموزش مهارت شغلی زنان و تعاونی های بانوان از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی نظیر دوره مهارت ایجاد اشتغال در تعاونی های بانوان، مهارت های تعاونی های مشاغل خانگی برای مدیران عامل، هیات مدیره و اعضاء را از جمله برنامه های این اداره کل برای حمایت، توسعه و آموزش بانوان در حوزه تعاونی ها برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار