اجرای "طرح نماد" در 12 مدرسه در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مجموعا 12 مدرسه در ناحیه یک زاهدان و شهرستان زهک زیرپوشش طرح نماد قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۸۲۵۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای "طرح نماد" در 12 مدرسه در سیستان و بلوچستان

علیرضا نخعی اظهار کرد: طرح نماد با عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان برا نخستین بار در کشور مواجهه اصولی و علمی با مسئله آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌ها معلول‌های ساده ای نیستند و زمینه های متعددی دارند گفت: مجموعه‌ای از علت‌ها باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی می شود که برای مقابله با آن طرح نماد در حال اجرا است و 9 دستگاه در ارتباط با مباحث فرهنگی درگیر هستند.

نخعی ادامه داد: با هم افزایی و تعامل این دستگاه ها و با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز در کمترین زمان ممکن آسیب های اجتماعی شناسایی و دستگاه ها باید به صورت مشارکتی مداخله موثر و به هنگام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح از سال 95 در استان سیستان و بلوچستان استارت خورده و آموزش ها به صورت پایلوت در سال 96 اجرایی شده که در دو منطقه شهری ناحیه یک آموزش و پرورش و شهرستان زهک انتخاب شده اند.

وی گفت: 6 مدرسه در این مناطق مشخص شده در هر مقطع دو مدرسه دخترانه و پسرانه و مجموعا 12 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

نخعی بیان کرد: 3 هزار و 197 رکورد بر اساس آموزش هایی که به نیروهای آموزش والدین انجام شده در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: حاصل این آموزش‌ها شناسایی 852 آسیب اجتماعی بوده که در استان شش آسیب مورد برررسی قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 26 درصد این گروه مورد مطالعه واجد آسیب تشخیص داده شده اند و باید بررسی کنیم ببنیم مقایسه ما با دیگر استان های کشور چگونه است که فعلا در سامانه امکان بازخورد گیری وجود ندارد.

وی ادامه داد: این کار اقدامی کارشناسی شده است و کارشناسانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران کارگاه های تخصصی ویژه ای را برای همکاران ما برگزار کرده اندو در واقع در مقام غربالگری آسیب‌ها اقدام بسیار خوبی انجام شده است و به زودی تمام استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر قرار است مقابله جدی و زنجیره‌ای با مسئله آسیب ها داشته باشیم هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های متولی اجرای طرح نماد است.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار