آغاز مرمت حمام تاریخی قطرویه نی ریز

شیراز (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز پروژه مرمت حمام تاریخی قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۵۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرمت حمام تاریخی قطرویه نی ریز

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مصیب امیری افزود: پروژه مرمت حمام تاریخی قطرویه نی ریز از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و عملیات مرمت و بازسازی در بخش پشت بام اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اعتبار مرمت این بنا به میزان 530 میلیون ریال، از محل 3 درصد نفت و گاز تامین شده است و پیش بینی می شود پروژه تا 3 ماه دیگر به پایان برسد.

در قسمت جنوب شرقی قلعه بهرام گور، حمامی با معماری اسلامی و سقف گنبدی شکل وجود دارد. درب ورودی این حمام به سمت شمال شرقی است و دالانهای ورودی آن دایره ای شکل است. وسط دالان یک حوض وجود دارد و اطراف آن اتاقهای کوچکی قرار گرفته است که در زمان قدیم قهوه چی ها وآرایشگران در آنجا مشغول به کار بودند. دالان از طریق یک راهرو به صحن حمام متصل می شود و در قسمتی از صحن حمام، اتاقهایی برای دوش گرفتن وجود دارد. کوره حمام نیز در کنار حمام قرار گرفته است که از طریق یک راهرو به حمام متصل است و آب گرم از این کوره به تمام دوشهای حمام متصل است. سطح این بنا از سنگ فرش بوده است که به علت تخریب قسمتهایی از آن باز سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار