واکنش آموزش و پرورش به برخورد با دانش آموزان ناشنوا در نمایشگاه قرآن؛

افراد فاقد صلاحیت وارد عرصه مسائل پیچیده آموزش و پرورش نشوند

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ضمن ابراز تاسف از برخورد ناشیانه با گروه سرود دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در نمایشگاه قرآن کریم، گفت: اشخاص و نهادهای فاقد شناخت و صلاحیت در مسائل پیچیده آموزش و پرورش، نباید وارد این عرصه شوند.

کد مطلب: ۸۲۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افراد فاقد صلاحیت وارد عرصه مسائل پیچیده آموزش و پرورش نشوند

مرتضی نظری اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم با 19 غرفه در بخش های مختلف میزبان بازدیدکنندگان است که در یکی از غرفه ها، گروه سرود دانش آموزی 'آوای دستان' از مجتمع استثنایی متوسطه الهام (ناحیه 2 شهر ری) چند شب به اجرای سرودی با مضامین بلند اخلاقی و فرهنگی پرداخت.

وی ادامه داد: از آنجا که دانش آموزان با 'نیازهای ویژه' به دلیل ناتوانی در تکلم از زبان اشاره (پرامید) و حرکات دست استفاده می کنند، شب گذشته حین اجرای سرود، مسئول یکی از غرفه های سازمانی در نهایت کج سلیقگی و فقدان آگاهی و دانش از زبان اشاره و اجرای آن، با رفتاری ناشایست به بهانه این که این کار، مصداق حرکات موزون است، از اجرای سرود دانش آموزی ممانعت به عمل آورد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش با اشاره به حمایت آموزش و پرورش از هنرمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، ضمن نادرست خواندن رفتارنابخردانه مسئول غرفه مذکور، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش با تمام توان از هنرمندی این دانش آموزان حمایت و زمینه را برای بروز و رشد توانمندی های آنان در تمام مجامع داخلی و ملی آماده می کند.

وی گفت: ما بار دیگر اعلام می کنیم اشخاص، نهادها و دستگاه هایی که شناخت و صلاحیتی در مسائل پیچیده آموزش و پرورش ندارند، نباید به خود اجازه دهند وارد این عرصه شوند.

نظری افزود: کسانی که تنگ نظرانه راه بر ورود هنر و موسیقی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و اخلاقی می‌بندند، نه تنها خدمتی به رشد جامعه نمی کنند بلکه عامل توقف و عقب ماندگی آن هستند و نسل جدید را دچار دلزدگی می کنند.

گفتنی است؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه؛ برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار