مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبرداد:راه اندازی سیستم جراحی هیستروسکوپی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل گفت:در راستای تسهیل درمان نازایی زوجین، سیستم جراحی هیستروسکوپی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۲۵۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبرداد:راه اندازی سیستم جراحی هیستروسکوپی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

رویا گسیلی با بیان اینکه هیستروسکوپی یکی از روش های جراحی است که علاوه بر تشخیص بیماری ها و اختلالات داخل رحم، به درمان عوامل ناباروری می پردازد خاطرنشان کرد: هیستروسکوپی نوعی عمل جراحی است که حداقل آسیب را به بیمار وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه هیستروسکوپی یک روش تشخیصی و درمانی است که با استفاده از این روش می توان داخل رحم را به طور مستقیم مورد بررسی قرار داد اضافه کرد: در این روش جراح با یک تلکسکوپ خیلی کوچک (هیستروسکوپ) که از طریق دهانه رحم وارد آن شده است به بررسی شکل، پوشش داخلی و نابهنجاری های رحم می پردازد.

مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل گفت: این روش می تواند به تشخیص وضعیت غیرطبیعی رحم مانند فیبروم داخلی، اسکار (بافت ناشی از التیام زخم) و چسبندگی، پولیپ و اختلال های مادرزادی کمک کند.

گسیلی تصریح کرد: بررسی و رفع افزایش تعداد سقط جنین، خونریزهای بعد از یائسگی، دردهای لگنی، سرطان آندومتر، تشخیص و حذف فیبروئید وپولیپ‌های کوچک، ناهنجاری‌های رحمی، انسداد در فالوپ و ناباروری به دلیل مشکلات در شکل و اندازه رحم از کاربرد های دیگر این روش می باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز در راستای سلامت باروری و با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات، تکنیک‌های آزمایشگاهی و نیروهای انسانی متخصص، آماده ارائه خدمات به زوجین نابارور است. خاطرنشان کرد: در این مرکز تمام خدمات ناباروری که در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در حال انجام است به بیماران ارائه می‌شود.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است اظهار داشت: روش‌های درمان ناباروری از جملهIUI ،IVF و ICSI، فریز و نگهداری جنین، اسپرم و تخمک و همچنین تعیین جنسیت در این مرکز انجام می‌گیرد.

گسیلی اظهار کرد: در این مجموعه تلاش می‌شود بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور استان اردبیل و استان‌ها و کشورهای همجوار ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار