مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

روابط عمومی سرمایه اجتماعی هر سازمانی به شمار می رود

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارتباطات‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ در پیشبرد اهداف‌ یک‌ سازمان‌ دارد و روابط عمومی می‌تواند یک سرمایه اجتماعی برای سازمان محسوب شود.

کد مطلب: ۸۲۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی سرمایه اجتماعی هر سازمانی به شمار می رود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ؛ سالار قاسمی در نشست کارشناسان و فعالان حوزه روابط عمومی شهرستان ها، نواحی و مناطق استان با تاکید براینکه، روابط عمومی ها حلقه رابط میان مردم و سازمان هستند، افزود: بدون شک عملکرد هر دستگاهی توسط روابط عمومی ها در جامعه نمایان می شود و مسئولان روابط عمومی خلاق عامل رشد سازمان هستند.

وی اظهار داشت: قاطعانه می‌توان گفت که جامعه امروز ما جامعه اطلاعاتی است، یعنی ما انسان ها در همه ابعاد زندگی مان در یک جامعه اطلاعاتی با شبکه‌های مختلف زندگی می‌کنیم و همه با مفهوم ارتباط آشنا هستند.

قاسمی تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های سازمانی و نهادی و جامعه می‌توان گفت که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها نقش اساسی در این فرآیند دارند و این هماهنگی نه تنها می‌بایست از سوی رسانه‌ها باشد، بلکه مدیران روابط عمومی نیز می‌باید از توان و تخصص لازم برای ایجاد ارتباط دوسویه با رسانه‌ها برخوردار باشند و رسانه‌ها را فرصت و همراه صدیق خود برای اطلاع رسانی و به دست آوردن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بدانند.

این مسئول با اشاره به نقش موثر ارتباطات و اطلاعات در جامعه امروزی، اضافه کرد: اطلاع رسانی به موقع و صادقانه از سرمایه های بزرگ اجتماعی برای افزایش اعتماد عمومی مردم به شمار آمده و روابط عمومی ها سرچشمه این ارتباطات هستند .

قاسمی با بیان اینکه شناسنامه هر سازمانی سایت آن سازمان است ، اظهارداشت : اطلاعات صادقانه و شفاف را از ویژگی های شخصیتی مهم روابط عمومی ها دانست و ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق، موجب پیشرفت یک مجموعه می شود و حضور فعال در این بخش نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر است .
وی گفت: در آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و پرمخاطب ترین دستگاه اجرایی کشور توجه به تبلیغات و روابط عمومی باید از دیگر سازمان ها بیشتر باشد و با انعکاس دیدگاه مخاطبان خود اعم از معلمان، دانش آموزان و والدین می توان از نظر آنان برای تحقق اهداف نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش، مسائل و چالش های آن و مخاطبین دستگاه تعلیم و تربیت، نقش روابط عمومی را تسهیل گرانه و آرامش بخش دانست و گفت: علی رغم مشکلات و کمبود امکانات، اقدامات شاخص و جلوه های معلمان باید اطلاع رسانی و برجسته سازی شود.

قاسمی با اشاره به نقش موثر روابط عمومی ها در بهبود وضعیت سازمان و ایجاد تعامل بین مجموعه‌های درون و برون سازمانی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نقش در ابعاد مختلف هم برای مدیران و کارکنان سازمان ها و هم مردم تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: این موضوع در مجموعه بزرگی چون آموزش و پرورش از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه روابط انسانی در نهادهای فرهنگی از جمله دستگاه تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت است و از جمله معیارهای پیشرفت آن محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار