رئیس کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه فرهنگیان باید سالانه 50 هزار نیرو جذب و تربیت کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنشستگی شمار قابل توجهی از نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش، می گوید که دانشگاه فرهنگیان برای جبران خلا ناشی از این موضوع باید سالانه 50 هزار نیرو را جذب و تربیت کند.

کد مطلب: ۸۲۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه فرهنگیان باید سالانه 50 هزار نیرو جذب و تربیت کند

محمد مهدی زاهدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با موضوع بررسی تطبیق سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش با رهنمودهای مقام معظم رهبری، و همچنین چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در سال 92 به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها، بازمهندسی ساختار اداری در تمام سطوح، تربیت نیروی انسانی توانمند اشاره شده است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به ایجاد سازوکارهای لازم برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر در رشته‌های تربیت معلم، ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان، بازمهندسی سیاست‌ها و بازتنظیم اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم با تاکید بر کارورزی و ارتقای سطح معلمات و ارتقتی شیوه‌های جذب، تربیت و نگهداشت معلمان اشاره شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 91 دانشگاه فرهنگیان 25 هزار نیرو جذب کرد و سال بعد این جذب نیرو به 17 هزار نفر رسید تا سال گذشته ورودی به دانشگاه فرهنگیان به 3500 نفر رسید.

زاهدی ادامه داد: براساس آمار وزارت آموزش و پرورش، در شش سال آینده حداقل 300 هزار بازنشسته داریم. برای جذب و تربیت نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان باید 50 هزار نفر در سال جذب و تربیت شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر دور نگه داشتن آموزش و پرورش از دسته‌بندی‌های سیاسی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سیاسی اداره شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تقویت دانشگاه فرهنگیان باید کادر علمی قوی برای آن داشته باشیم گفت: اداره سیاسی آموزش و پرورش و برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی ظلم است.

وی همچنین درباره طرح تعطیلات زمستانی دو هفته‌ای مدارس نیز عنوان کرد: مجلس برای تقویم زمانی مدارس قانون دارد و هرگونه تغییر باید مصوبه مجلس را بگیرد، دولت لایحه بدهد و ما کار کارشناسی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار