فرماندار قدس :

بهترین روش از دیدگاه دین اسلام گفتمان است

شهر قدس (پانا) - فرماندار قدس گفت:اگر بتوانیم نقد پذیری را در مدیران و مسئولان خودمان ایجاد کنیم تا حدودی زیادی از فاصله بین مردم و مسئولین کاسته خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بهترین روش از دیدگاه دین اسلام گفتمان است

علی اصغر ناصربخت فرماندار قدس در راستای گسترش فرهنگ اطلاع رسانی اظهار داشت: شرایط فعلی کشور ایجاب می کند تا فرهنگ اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی بخشی برای مردم پیش از گذشته فراهم شود.

وی در ادامه افزود: همه مستحضر هستند که کشور با یک دسته از آسیب ها و تهدیداتی مواجه است که اگر بنده به عنوان یکی از اجزای این دولت و حاکمیت یکی از اصلی ترین آسیب ها را نام ببرم حتماً به موضوع آمار کاهش سرمایه های اجتماعی اشاره خواهم کرد.

فرماندار قدس گفت: سرمایه های اجتماعی در برگیرنده موضوعات متنوع و گسترده از جمله امر راستگویی، درست کرداری، صداقت، اعتماد، مودت، دوستی، مهربانی، حُسن خلق و سایر موضوعاتی که در قالب سرمایه اجتماعی کشور است می توان از آن یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز متاسفانه در کشور با کاهش سرمایه اجتماعی مواجه هستیم و در جامعه ای که سرمایه اجتماعی رو به سمت تنزل و کاهش حرکت می کند، آسیب های اجتماعی آن افزایش خواهد یافت.

ناصربخت با اشاره به ویژگی های سرمایه اجتماعی بیان کرد: اگر ما به ویژگی های سرمایه اجتماعی دقت بیشتری کنیم تا حدودی زیادی نقش روابط عمومی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم و نقش این گونه مسائل و اهمیت آن را خواهیم یافت.

وی گفت: اگر در جامعه ای صداقت و درست کرداری را توانستیم گسترش دهیم امر قضاوت و درست کرداری خود باز تولید مشابهی را از خود خواهند داشت.

فرماندار قدس سرمایه های اجتماعی را این گونه مثال زد و اظهار کرد: شما به کسی که راستگو است هیچ وقت دروغ نخواهید گفت و اگر کسی به شما اعتماد کرد و سرمایه اجتماعی خود را در دست شما سپرد به آن خیانت نمی کنید و چه بسا شما هم سرمایه خودتان را در اختیار آن قرار خواهید داد.

ناصر بخت بیان کرد: سرمایه های اجتماعی در جریان تولید باز تولید می شوند و هر چقدر بتوانیم میزان آن را در جامعه افزایش بدهیم باعث سیر صعودی خواهد شد.

وی گفت: سرمایه های اجتماعی وارداتی نیست و در بطن جامعه وجود دارد و در خود جامعه تولید می شود و تقویت نهادهای سنتی همچون خانواده را در پی دارد.

این مقام مسئول افزود: در بخش تهدیدات در جامعه ما منشور گفتمان در حال زوال و فروپاشی است در صورتی که اسلام و مسلمانی سیره و روشش گفتمان است و در حال حاضر گفتمان اقناعی و استنادی را در جامعه شاهد هستیم و فقدان منشور گفتمان که گرفتاری های را ایجاد کرده است.

فرماندار قدس گفت: تهدید بعدی عدم نقدپذیری و عدم فقدان شفافیت موضوع دیگری است که با آن در جامعه روبرو هستیم و همینطور عدم پاسخگویی، عدم شناخت دقیق مردم، عدم تضاد در نگرش مسئولین در دیدگاه های به لحاظ مردمی در جایگاهی که اعتبار و ارزش دارد، یأس و ناامیدی تهدیداتی است که امروز جامعه ما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و شرایطی را بر کشور حاکم کرده است که با وجود زیادی از مسائل عامل و پیچیده خودشان را نشان می دهند.

ناصر بخت تصریح کرد: بنده معتقد هستم اگر بتوانیم نقد پذیری را در مدیران و مسئولان خودمان ایجاد کنیم تا حدودی زیادی از فاصله بین مردم و مسئولین کاسته خواهد شد و این چیزی است که در حوزه کاری روابط عمومی ها قابل تامین است.

/خبرنگار:پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار