هواداران جبهه پایداری صحن را متشنج کردند؛ لاریجانی: آقایان، خون شما رنگین‌تر نیست

تهران (پانا) - شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی هنگام قرائت گزارش لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، صحن علنی را به تشنج کشیدند.

کد مطلب: ۸۲۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هواداران جبهه پایداری صحن را متشنج کردند؛ لاریجانی: آقایان، خون شما رنگین‌تر نیست

مجلس شورای اسلامی امروز به هنگام قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم صحن علنی خانه ملت را به تشنج کشاندند و با در دست داشتن برگه‌هایی رو به خبرنگاران و با فریادهای مداوم حاشیه‌سازی کردند.

محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، اکبر ترکی نماینده اصفهان این برگه‌ها را که روی آن نوشته شده بود: «ملت ایران ما را نخواهد بخشید اگر این لایحه استعماری را تصویب کنیم» را مقابل خبرنگاران و عکاسان حاضر در صحن علنی گرفتند.

نمایندگان عضو جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی در ادامه با فریاد از علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت خواستند تا تنفس اعلام کند که با مخالفت رئیس قوه مقننه مواجه شدند.

لاریجانی خطاب به نمایندگان معترض گفت: «مجلس جای گفت‌و‌گو است، با زور که نمی‌شود، خون شما رنگین‌تر از بقیه نیست، تنفس اعلام نمی‌کنم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص درخواست نمایندگان اصولگرای مجلس مبنی بر مسکوت ماندن دو هفته‌ای این طرح گفت که دولت با این مسئله مخالف است.

در این هنگام در سوی دیگر مجلس نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد، با فریاد بر سر کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی این لایحه مغایر امنیت ملی است.

سرانجام سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در میان فریادهای نمایندگان عضو جبهه پایداری مجلس پشت تریبون رفت و گفت: «چند دقیقه بروید بنشینید و گوش بدهید.»

نماینده اصولگرای مردم ورامین در حین اظهارات خود اعلام کرد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، مغایر با امنیت ملی و قانون اساسی است که همین مسئله با مخالفت شدید مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران مواجه شد.

کواکبیان با فریاد خطاب به نقوی حسینی گفت: «این حرفها چیست که میزنی»

محمد رضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در این هنگام به مقابل جایگاه کواکبیان آمد و کواکبیان را آرام کرد.

در سوی دیگر مجلس، حاجی دلیگانی با علی مطهری، نایب رئیس دوم مشغول صحبت شد که بعد از دقایقی کوتاه مطهری به جایگاه هیات رئیسه رفت و با لاریجانی به‌ گفت‌وگو پرداخت.

بالاخره و بعد از دقایقی التهاب و تشنج در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اعضای جبهه پایداری مجلس آرام گرفتند و صحن به روال قبلی خود برگشت.

نمایندگانی که صحن علنی را به تشنج و التهاب کشاندند عبارتند از: مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، اکبر ترکی نماینده مردم اصفهان و احد آزادی خواهنماینده مردم ملایر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار