رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: اقتصاد آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی را می‌طلبد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد که سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی در اقتصاد آموزش و پرورش موثر است زیرا افراد را مستقیم به بازار کار ارتباط می‌دهد.

کد مطلب: ۸۲۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: اقتصاد آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی را می‌طلبد

ابراهیم صالحی عمران در مراسم انعقاد تفاهم نامه مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ابراز خرسندی از جایگاه این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حدود ۵۰ سال سابقه و پیشینه در کشور تا سال ۹۰ وابسته به وزارت آموزش و پرورش بود و با مصوبه مجلس از این وزارتخانه جدا و زیرمجموعه وزارت علوم شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور دارد همچنین هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه و کارگاه با جمعیت دانشجویی ۲۰۰ نفر را داراست.

صالحی عمران بیان کرد: از این ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده حدود ۵۲ دانشکده مربوط به بانوان است که وارد بحث تولید و اشتغال و مهارت آموزی می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه حضوری کشور برای مهارت‌آموزی تلقی کرد و با اشاره به پیشینه آموزش گفت: سیستم آموزشی در تمام دنیا با هدف بازسازی جامعه و تربیت سرمایه انسانی فعالیت می‌کند.

وی وظیفه آموزش عالی را تربیت کننده نیروی متخصص و کسب مهارت برای هنرجویان دانست و افزود: اوج رشد و گسترش دانشگاه در سال ۱۹۷۰ بود. باید توجه داشت رشد آمورش عالی متوازن با نیاز تولید و بخش‌های اقتصادی نیست اقتصاد آموزش و پرورش نوع آموزش و سرمایه گذاری در آموزش‌های مهارتی را می‌طلبد زیرا افراد را مستقیم به بازار کار ارتباط می‌دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: آموزش عالی باید منجر به آموزش مهارت در دانش‌آموزان و دانشجویان شود و براساس نوع مهارتی که یاد می‌گیرند نیروی ماهر شده وارد بازار کار شوند.

صالحی عمران گفت: بهترین نوع آموزش، آموزش مهارت و تولید است که این موضوعات باهم رابطه نزدیکی دارد و اتاق بازگانی نیز در تربیت نیرو، نقش بسیار موثری دارد.

وی در پایان نیاز به نیروی انسانی ماهر و افزایش رشته برای تربیت هنرجویان را ز تکالیف مهم دانشگاه دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار