دانشگاه کاشان کیفی ترین دانشگاه کشور در نظام رتبه بندی بین المللی لایدن

کاشان (پانا) - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن سال 2018 در بین دانشگاه های ایران در شاخص های کیفی مقالات پژوهشی رتبه نخست را در دسته های برتر کسب کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه کاشان کیفی ترین دانشگاه کشور در نظام رتبه بندی بین المللی لایدن

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن سال 2018 در بین دانشگاه های ایران در شاخص های کیفی مقالات پژوهشی رتبه نخست را در دسته های برتر کسب کرد.

منعم زاده اظهار کرد: در این نظام رتبه بندی دانشگاه کاشان از لحاظ درصد مقالات منتشر شده در دسته های یک درصد، 5 درصد، 10 درصد و 50 درصد رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه کاشان برای نخستین بار وارد نظام رتبه‌بندی لایدن شده است و با تعداد 1138 پژوهش برتر توانسته است رتبه 826 جهان و رتبه 9 ام در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم را به دست آورد.

وی با بیان اینکه، لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد، افزود: معیار مرجعیت علمی (تاثیر علمی) از شاخص هایی چون مقالات 1 درصد برتر، مقالات 5 درصد برتر، مقالات 10 درصد برتر و مقالات 50 درصد برتر بهره گرفته است.

وی تاکید کرد: موفقیت دانشگاه کاشان و کسب رتبه برتر در شاخص های کیفی در 4 دسته فوق، نشان دهنده کیفیت فعالیت های پژوهشی و هدف گذاری این دانشگاه به سمت فعالیت های کیفی می باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بر اساس سند چشم انداز دانشگاه کاشان رشد شاخص های کیفی جزء اولویت های اصلی دانشگاه کاشان بوده و در این راستا فعالیت های خود را ادامه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار