کارآفرین موفق شهرقدس: تلاش و پشتکار رمز موفقیت است

شهر قدس (پانا) - کارآفرین شهرقدس گفت: دامداری و دامپروری به دلیل داشتن سهم ویژه محصولات دامی در سبد غذایی خانوار، بستر مناسبی برای کارآفرینی است.

کد مطلب: ۸۲۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کارآفرین موفق شهرقدس: تلاش و پشتکار رمز موفقیت است

محمدرضا فولادی کارآفرین و مدیر موفق دامداری در زمینه دام سبک در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران درخصوص پرورش دام سبک، اظهار داشت: با بررسی زمینه های اقتصادی فراوان در کشور به مبحث پرورش دام سبک بیشتر علاقه پیدا کردم و ذهنم را درگیر کرد و همین شد که تصمصیم گرفتم تحقیقات میدانی در جهت بالا بردن سطح اطلاعات و تاسیس این مجموعه انجام دهم .

و ی در ادامه گفت : از کشورهای آسیای جنوب شرقی و نقاط دیگر در بحث دام وارد نشده اند و توان بالایی در این زمینه ندارندو در واقع در مناطق گرمسیر آنچنان بحث دام رواج پیدا نکرده است و علاوه بر اینکه کشورهای دیگر رعایت مسائل شرعی از قبیل ذبح را نخواهند کرد و کیفیت گوشت کشورهای دیگر با ایران بسیار متفاوت می باشد.

این کارآفرین جوان افزود: با در نظر گرفتن قیمت دلار در چند سال گذشته تا به امروز مشاهده خواهیم کرد که با افزایش قیمت دلار قیمت گوشت برزیلی هم به طبع مقرون به صرفه نخواهد بود و در نتیجه روی آوردن به این عرصه از نظر بنده مفید بود و در موارد دیگر اینکه در چند سال گذشته متأسفانه خیلی از روستائیان یا منطقه مکانی خود را ترک کردند یا فرزندان آنها برای کار یا تحصیل به شهرهای بزرگ مراجعه نمودند که همین امر باعث رکود روستاها و مهاجر نشینی و به طبع کم کاری در زمینه امور دام و از این قبیل شده در این مناطق شده است.

فولادی در راستای اقتصاد مقاومتی بودن این شغل بیان کرد: علاقه به بعضی کارها در ذات انسان هست من دوست ندارم چیزی را که با زحمت و تلاش به دست می آورم با التماس و خواهش بفروشم چون برای کار خود ارزش بسیاری قائل هستم، ضمن اینکه نیاز جامعه به گوشت گوسفند خیلی بیشتر از عرصه های دیگر می باشد و بنده اعتقاد راسخ دارم که این عرصه در واقع کار پربرکتی نیز می باشد.

این دامدار شهرقدسی درباره نحوه پرورش دام سبک، خاطرنشان کرد: شاید برای شما جالب باشد که من۴۲ سال پیش در اکبرآباد تهران متولد شدم و به هیچ عنوان با امور دام آشنایی نداشتم ودر واقع به عقیده بنده کار پروردگار بود که وارد این شغل شدم.

کارآفرین شهرقدسی گفت: چند نکته اصلی در این کار وجود دارد که بنده را به این نقطه رساند ابتدا تلاش،پشتکار و علاقه و دیگر تحقیق، مطالعه و استفاده از تجربیات دیگرانی که در این کار موفق بوده اند.

وی تصریح کرد: بنده از ۲۲ راس گوسفند در مساحتی حدود ۵۰ متری شروع کردم و در حال حاضر بالای ۴۰۰ رأس گوسفند دارم وخیلی از دوستان و همکاران وقتی کار بنده را دیدند و تلاش و پشتکارم را نظاره گر بودند آنها نیز تشویق شدند که به این شغل ورود پیدا کنند و به دلیل ایمان به شغل، عشق و علاقه در این کار ثابت قدم ماندم و حتی چندین بار هم در کار ضررهای داشته ام اما آن ضررها هم برای بنده تجربه گرانبهایی محسوب می شد.

/خبرنگار : پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار