جشن تکلیف دانش آموزان دختر سوم ابتدایی طارم سفلی

قزوین (پانا) - جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی بخش طارم سفلی بصورت متمرکز در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این بخش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف دانش آموزان دختر سوم ابتدایی طارم سفلی

یداله رضایی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش در رابطه با برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان گفت: جشن تکلیف پسران نهم متوسطه اول بصورت مدرسه به مدرسه و غیر متمرکز برگزار شده است اما در رابطه با دانش آموزان سوم ابتدایی دختر این مراسم فرهنگی مذهبی بصورت متمرکز در اداره آموزش و پرورش برگزار می گردد.

حجت الاسلام نباتی در جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی بخش طارم سفلی خطاب به دانش آموزان گفت: ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم.

وی در ادامه افزود :به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى آید، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسیده ایم که خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحالیم که خواسته ها و دستورهاى او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب آییم و چه افتخارى از این بالاتر؟ ما با «جشن تکلیف»، نعمتهاى خدا را گرامى مى داریم و این روز بزرگ را که در آن به سنّ تکلیف رسیده ایم، بعنوان یک روز پرشکوه و خاطره اى به یادماندنى به یاد مى سپاریم.بعضى از دانشمندان بزرگ اسلامى هم در گذشته، روز تکلیف خود را با مراسمى که برگزار مى کردند، جشن مى گرفتند، مثل «سید بن طاووس» و به فرزندانِ خود سفارش مى کردند که این روز بزرگ را جشن بگیرند.خاطره جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار