آنچه معاونان حوزه ستادی در گردهمایی مشترک با مدیران کل آموزش و پرورش گفتند

تهران (پانا) - افزایش سرعت در اجرای سند تحول، تقویت وتوسعه طرح‌های موفق در آموزش وپرورش و افزایش درصد با سوادی در دولت تدبیر و امید از جمله موضوعاتی بود که معاونان ومدیران حوزه‌های ستادی پیرامون آن بحث وبررسی کردند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آنچه معاونان حوزه ستادی در گردهمایی مشترک با مدیران کل آموزش و پرورش گفتند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، روز دوشنبه معاونان و مدیران ستادی در گردهمایی مشترک با مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد، مسائل متعددی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و سیاست‌های کلان آموزش و پرورش را نیز بازخوانی کردند، چکیده بحث‌های مطروحه را در ادامه می‌خوانید؛

شاپور محمدزاده، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی:

از زحمات مدیران اسبق تقدیر و مدیران کل آموزش و پرورش را معرفی کرد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی:

در جذب نیروی انسانی دوره ابتدایی، لازم است تعادل در مناطق محروم رعایت شود.

طرح راهبران_آموزش که طرحی بسیار موفق بوده باید تقویت شود و طرح کارآمد هم که به صورت آزمایشی در 3 استان اجرا شده بسیار موفق بوده است.

حیدر تورانی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

همه چیز را نباید از طریق کتاب درسی ارائه داد، می‌شود از طریق برنامه‌های پژوهشی و فوق برنامه بسیاری از مطالب موردنیاز جامعه را ارائه داد.

ما همه در آموزش و پرورش ید واحده هستیم، باید امور را با هم به پیش ببریم، اگر والدین با آموزش و پرورش هم سو نباشند کار به جایی نمی‌رسد.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه:

با اجرای طرح تعالی نیازی به ارسال بخشنامه به مدارس نیست.

طرح ایران_مهارت، در مهر 96 رونمایی و هم اکنون در 8 استان در حال انجام است و 10 درصد از دانش آموزان را پوشش داده است.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی:

نهضت ملی حفظ_قرآن با ارائه بسته آموزشی و با حفظ موضوعی و حفظ جزء سی قرآن در دستور کار خواهد بود.

در حوزه پرورشی با کمبود 30 هزار نیروی تربیتی و 28 هزار نیروی مشاوره روبرو هستیم.

مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی:

اهداف مدارس بازنگری و از 302 هدف به 67 کاهش یافته که به زودی به مدارس ابلاغ می‌شود.

سندتحول به یک گفتمان ملی تبدیل شد و این یک فرصت است برای همراهی همه دستگاه‌ها در اجرای آن و ممکن است یک تهدید باشد در صورتی که نتوانیم آن را محقق و اجرایی سازیم.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

جذب آموزش دهنده جدید و استمرار همکاری افراد دارای دیپلم دیپلم که 126 ساعت دوره را نگذرانده‌اند در نهضت سواد آموزش ممنوع است.

استان‌های یزد، سمنان و تهران در میزان درصد باسوادی در کشور دارای رتبه‌های برتر هستند.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:

حوزه‌های تکثیر با حساسیتی بیش از پیش حراست شود تا سئوالات در شرایط کاملا امن تکثیر شود.

طرح تحلیل نتایج امتحانات نهایی در 5 ساله اخیر موفق بوده، بنابراین همچنان طرح مذکور ادامه می‌یابد.

مجید قدمی‌، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

دردنیا به طور متوسط از هر 68 فرد متولد شده یک نفر مبتلا به بیماری اوتیسم است، که خوشبختانه در ایران این آمار بسیار کمتر است.

550 مرکز آموزشی و توانبخشی در کشور داریم اما جامعه هدف 750 مرکز است.

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان:

سخت گیری در طرح‌های پژوهشی کیفیت طرح‌ها را افزایش اما کمیت طرح‌ها را کاهش داده است.

در سال 2018 ایران میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی با حضور یک هزار میهمان خارجی است.

علیرضا کمرئی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

کاهش مدیران و افزایش به کارگیری بانوان در مناصب مدیریتی دو سیاست اصلی آموزش و پرورش است که باید اجرایی شود.

یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس:

تعامل با مجلس شورای اسلامی هم انگاره مدیریتی دارد، هم انگاره ارزشی و هم انگاره قانونی دارد.

برای توسعه کشور باید با قوه مقننه همکاری کنیم و برای اجرای خلاق سازمانی نیازمند قانون هستیم.

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات:

مدرسه جلوه عینی و کانون اصلی نظام تعلیم وتربیت است، لذا نقش مدیر مدرسه در تحقق مدرسه محوری بسیار مهم و کلیدی است.

بهترین کاری که رئیس اداره می‌تواند در منطقه انجام دهد انتخاب یک مدیر خوب برای مدرسه است.

طرح آزمایشی طرح سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران از اول خرداد تا پایان تیرماه 97 در سه استان تهران، البرز و شهرستان‌های تهران، اجرا می‌شود.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت:

نقش آفرینی دانش آموزان در فعالیت های ورزشی بر شکل گیری شخصیت آنها مؤثر است.

معلم با نشاط ، دانش آموز و مدرسه با نشاطی را به وجود می‌آورد.

مرتضی نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی:

پاسخ گویی، واکنش سریع به مسایل و رفتار حرفه ای از سیاست های روابط_عمومی آموزش و پرورش دولت دوازدهم است.

روابط عمومی تنها به منافع ملی می‌اندیشد و از دخالت دادن گرایش‌های سیاسی در انعکاس اخبار خودداری می‌کند.

طی نه ماه گذشته بطور مستمر به بازسازی و بهبود عملکرد واحد‌های روابط عمومی ستاد و استان ها پرداختیم و امروز مفتخریم نیروهای بسیار توانمند، چابک، متخصص و مسلط به رسانه و تبلیغات در روابط عمومی ها منصوب و مشغول کارند.

از مدیران کل محترم و معاونان تقاضا داریم فضایی فراهم کنند تا روابط عمومی‌ها صدای مطالبات و نقدها و نظرهای مخاطبان و ذینفعان آموزش و پرورش باشند و فقط گزارشگر یکسویه نظرات سازمان خود نباشند.

صافی، رئیس کانون بازنشستگان:

تأکید بر استفاده از تجربیات بازنشستگان و درخواست از مدیران کل برای به کارگیری نیروهای بازنشسته فرهنگی در اتاق‌های فکر.

رزاقی، رئیس اداره کل شاهد و ایثارگران:

در فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد، ثبت نام توسط والدین از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و استان‌ها نیز در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

احمدی، مشاور وزیر در حقوق شهروندی:

با ظرفیت‌های موجود در دل برنامه‌های رسمی باید منشور حقوق شهروندی را پیاده کنیم.

برای اجرای حقوق شهروندی هر فرد باید از خودش شروع کند تا این منشور محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار