در واکنش به جنایت اسرائیل در فلسطین

دولت ایران خواستار شکستن سکوت طولانی جامعه بین‌الملل برای پایان اشغالگری در فلسطین شد

تهران (پانا) - دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات اخیر صهیونیست‌ها که در سناریویی مشترک و تحریک‌کننده با دولت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ناقض عهدنامه‌ها و مقررات انسانی و بین‌المللی انجام گرفت، از جامعه بین‌المللی خواست با شکستن سکوت طولانی خود، پایان اشغالگری و تأمین حقوق فلسطینیان بعنوان صاحبان واقعی سرزمین‌های اشغالی را تضمین کند.

کد مطلب: ۸۲۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت ایران خواستار شکستن سکوت طولانی جامعه بین‌الملل برای پایان اشغالگری در فلسطین شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن بیانیه دولت جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز گذشته که مصادف با روز نکبت، سالروز اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی بود؛ سرزمین های اشغالی بار دیگر و همچون تمام ۷۰ سال گذشته، شاهد به خاک و خون کشیده شدن ده ها نفر و مجروح شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع و بی گناه فلسطین توسط غاصبان قدس شریف بود.

قتل عام روز گذشته مردم مظلوم و بی سلاحی که در اعتراضات مسالمت آمیز علیه اشغالگری و تجاوز شرکت کرده بودند، در حالی صورت گرفته است، که دولت آمریکا همزمان در حال برگزاری جشن و پایکوبی برای اقدام غیرقانونی و تحریک کننده خود در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، آن هم در روز نکبت بود.

بدون تردید ایمان، روحیه مقاومت و خستگی ناپذیری زنان و مردان فلسطینی در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان که در چند دهه اخیر، تبدیل به میعادگاهی برای یادآوری جهانی مظلومیت فلسطینیان در روز قدس شده است؛ توطئه جدید صهیونی - آمریکایی برای تبدیل کردن مساله فلسطین به موضوعی فرعی برای جهان اسلام را نیز با شکست روبرو خواهد کرد.

تاسف بار آنکه؛ برخی مقامات دولتهای منطقه که از اراده، یا پختگی و دوراندیشی لازم برای شناخت توطئه های دشمنان و اصلی ترین موضوعات جهان اسلام عاجزند؛ فریب سیاست های ضد منافع و مصالح اسلام را خورده اند و با گام نهادن در مسیر دوستی آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی، این رژیم غاصب را در ادامه ارتکاب جنایات ضدبشری و وحشیانه، گستاخ تر کرده اند.

اینک و ۷۰ سال پس از روز نکبت، وقت آن فرارسیده تا جامعه بین المللی با پایان دادن به سکوت طولانی خود، اقداماتی متضمن پایان اشغالگری و تامین حقوق فلسطینیان بعنوان صاحبان واقعی سرزمین های اشغالی، بردارند. و طولانی ترین بحران خاورمیانه و جهان را که منشا دیگر بحران های مستمر بعدی این منطقه نیز هست، به نفع مردمی که در هفت دهه گذشته با طعم تلخ کشتار، اشغال، تجاوز، زندان، آوارگی و نژادپرستی زندگی کرده اند، پایان ببخشند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایات اخیر صهیونیستها که در سناریویی مشترک و تحریک کننده با دولت آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض عهدنامه ها و مقررات انسانی و بین المللی صورت گرفت؛ وجدان جامعه جهانی و بخصوص ملتهای مسلمان در منطقه و کشورهای اسلامی را به دفاع از آرمانهای انسانی و حق ملت مظلوم فلسطین فرا می خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین علاوه بر رایزنی های منطقه ای و بین المللی در این مهم؛ چون گذشته از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مشروع و غصب شده فلسطین و مردم مظلومش دریغ نخواهد کرد و رویدادهایی نظیر جنایت دیروز صهیونیستها را جنایت علیه بشریت و آزمونی تاریخی برای همه کسانی می داند که عهده دار مسوولیت و اختیارات موثر، بویژه در کشورهای اسلامی هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار