رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی کشور؛

فلسفه ورزش باستانی پاکدامنی و درستکاری است

تبریز(پانا) - رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی کشور در مجمع انتخاب رئیس هیات زورخانه ای و پهلوانی آذربایجانشرقی: فلسفه ورزش باستانی پاکدامنی و درستکاری است و این امر در تاریخ کشور و اسلام به وضوح دیده می شود.

کد مطلب: ۸۲۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه ورزش باستانی پاکدامنی و درستکاری است

مجتبی جوهری در مجمع انتخاب رئیس هیات زورخانه ای و پهلوانی این استان با بیان اینکه رشته پهلوانی و زورخانه ای 3 هزار سال قدمت دارد افزود: فلسفه ورزش باستانی پاکدامنی و درستکاری است و این امر در تاریخ کشور و اسلام به وضوح دیده می شود.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی گفت: باید تلاش کنیم جایگاه این ورزش را که ورزش ملی و مذهبی ماست در دنیا ارتقا دهیم و این ورزش را به نماد جهانی کشور تبدیل نمائیم وی در این زمینه گفت: در اولین گام، 120 نفر برای تدریس رشته ورزشی باستانی در سطح دنیا آموزش دیدند.

جوهری با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش برای استاندارسازی ورزش باستانی در سطح کشور انجام شد تصریح کرد: اولویت اول سال 97 در این ورزش آموزش در سطح استان ها، کشور و بین المللی است.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور 900 زورخانه و 11 هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد.

جوهری به استقبال کمرنگ خانواده ها برای هزینه در ورزش پهلوانی و زورخانه ای اشاره و افزود: با خارج کردن این ورزش از سالن و اشاعه آن در مکان های عمومی و پارک ها می توان به تقویت و استقبال مردمی از این رشته ورزشی کمک کرد.

رئیس فدراسیون با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای سابقه طولانی و درخشان در این ورزش است افزود: هیئت پهلوانی و زورخانه ای باید بیش از پیش تلاش کند که به جایگاه خود بازگردد.

جوهری همچنین افزود: با وجود پتانسیل های موجود در استان علی الخصوص بهره مندی از مدیری کاربلد ورزشی و علمی این استان جای زیادی برای پیشرفت در رشته زورخانه ای و پهلوانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار