در گفت و گو با پانا:

شیخ الاسلام : راه نابودی اسرائیل بمباران و حمله نظامی نیست

افکار عمومی جهان اسرائیل را نابود خواهند کرد

تهران (پانا) -  مشاور اسبق رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دلیل حمایت کشورهای منطقه از اقدامات اسرائیل و آمریکا را دیکتاتوری بودن این کشورها و نداشتن پایگاه مردمی در کشورهایشان دانست و تصریح کرد که راه نابودی اسرائیل حمله نظامی و بمباران نیست بلکه افکار عمومی جهان اسرائیل را نابود خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شیخ الاسلام : راه نابودی اسرائیل بمباران و حمله نظامی نیست

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با پانا درباره همراهی برخی کشورهای منطقه باسیاست‌های اسرائیل و آمریکا گفت:‌ «دلیل اصلی همکاری کشورهای منطقه با سیاست‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه آن است که در اغلب این کشورها حکومت پادشاهی و بر پایه دیکتاتوری و استبداد بنا شده است. این حکومت‌ها به مردم خود تکیه ندارند بنابراین ناچار هستند که برای ادامه سلطه، به نیروی خارجی تکیه کنند و نیروهای خارجی قابل اطمینان برای آنها اسرائیل و آمریکا هستند.»

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین درباره اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس اظهار کرد: «در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نیز تناقض با سه مسئله بین‌المللی مطرح است: بازگشت آوارگان که بر اساس قطعنامه 194 سازمان ملل متحد حق مشروع ملت فلسطین است و باید انجام شود، تعیین مرزها و در نهایت نیز تعیین پایتخت برای فلسطین. البته کشور ایران به دلیل آنکه به برچیده‌شدن اسرائیل اعتقاد دارد این موضوعات را نمی پذیرد اما این مسائل در عرصه بین‌الملل مطرح است.»

وی در تشریح این موضوعات به مسئله بازگشت آوارگان اشاره کرد که به مرور زمان از یاد رفته است و گفت راه حلی که در این باره مطرح شده این بود که این افراد در همان مناطقی هستند مانند لبنان، اردن و غزه بمانند و در مقابل ادعای اشغال سرزمینشان مبلغی را از اسرائیل دریافت کنند که هزینه این اقدام را نیز کشورهای پادشاهی منطقه پذیرفته بودند.

آمریکا خلاف همه قطعنامه‌های بین‌المللی عمل کرد

شیخ‌الاسلام گفت: «در دو مسئله دیگر یعنی در مورد تعیین مرزها که اسرائیل اصلا خواهان حل و فضل موضوع نیست و در مورد تعیین پایتخت نیز قرار بود در مذاکرات نهایی این اتفاق بیفتد اما آمریکایی‌ها به دلیل اینکه می‌خواستند مردم را در مقابل عمل انجام شده قرار بدهند، خلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و با وجود همه مذاکراتی که خود آمریکا نیز به عنوان واسطه در آن حضور داشت به صورت یکجانبه اقدام کرد. انتقال سفارت آمریکا نیز مانند همه اقداماتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور، در نقض قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد، است. در این مورد نیز به صورت یکجانبه تمام معاهدات بین‌المللی را نقض کرد و این کار خبیثانه را به ثمر نشاند. اما در مقابل، عکس‌العمل مردم فلسطین بسیار جالب بود و راهپیمایی مسالمت‌آمیزی هر جمعه برگزار کردند تا دیروز که روز نکبت یعنی تشکیل اسرائیل بود. »

وی با اشاره به عکس‌العمل مردم فلسطین به این اقدام آمریکا و راهپیمایی هر جمعه و روز نکبت ادامه داد: «آمریکایی‌ها به دلیل اینکه می‌خواستند همه کشورهای منطقه را تحقیر کنند انتقال پایتخت و سفارت آمریکا را در روز نکبت انجام دادند اما در مقابل ملت فلسطین راهپیمایی کردند و شعار اصلی آنها این بود که هر فردی می‌‌خواهد به خانه خود بازگردد. این خواسته‌ای بسیار بزرگ و به معنای درخواست نابودی اسرائیل است. »

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: «این شعار که هر کسی باید به خانه خود برود برای اسرائیل مسئله بسیار خطرناکی است و باعث رعب و وحشت آنها شده است و به همین دلیل نیز رفتار احمقانه از خود نشان می‌دهند. بر اساس قطعنامه 194 سازمان ملل متحد راهپیمایی حق مردم فلسطین است و راهپیمایی روز نکبت نیز مسالمت‌آمیز است و پشت سیم خاردارها برگزار می‌شود اما اسرائیلی‌ها از آن سوی سیم خاردارها (خط مرزی بین اسرائیل و فلسطین) به مردم حمله کردند و زنان، کودکان و سالمندان را مورد اصابت قرار دادند. از روزی‌که این راهپیمایی‌ها آغاز شده است تا کنون بیش از 100 نفر شهید و هزاران نفر زخمی و مجروح شده‌اند و تنها روز گذشته 58 شهید و بیش از 2 هزار و 700 نفر مجروح شدند.‌»

وی افزود: «ترامپ و رژیم صهیونیستی می‌دانند که مقاومت در حال قوت گرفتن است و اسرائیل و پشتیبان‌هایش هر روز ضعیف‌تر می‌شوند. هر چه بیشتر این موضوع مردمی می‌شود مقاومت قدرتمندتر می‌شود‌.»

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: «زمانی که 70 سال پیش اسرائیل تشکیل شد استکبار آن‌قدر در منطقه قدرتمند بود که توانست حکومتی جعلی مثل اسرائیل را تشکیل دهد. این اسرائیل قرار بود ارتش شکست‌ناپذیر باشد اما اکنون دیگر ارتش اسرائیل شکست‌ناپذیر نیست و آمریکا نمی‌تواند هر اقدامی را در منطقه انجام دهد.‌ آمریکا و متحدانش می‌خواستند حکومت سوریه را تغییر دهند اما نتوانستند کاری کنند و بیشتر حکام کشورهایی که قصد این کار را داشتند اکنون دیگر در قدرت نیستنداما حکومت سوریه هنوز بر سرجای خود است.‌»

شیخ‌الاسلام گفت: «بنابراین جناح استکباری در حال تضعیف شدن است و نمی‌تواند هر اقدامی را انجام دهد اما در مقابل مقاومت قدرتمند شده و همین راهپیمایی اخیر حرکت بسیار بزرگی است که از سوی ملت فلسطین انجام می‌شود. منطقه به دو قسمت تقسیم شده که یک سوی آن استکبار و رژیم نژادپرست اسرائیل و حکومت مستبد عربستان سعودی است و در آن سوی دیگرنیز همه حکومت‌های مردم‌سالار هستند.»

وی افزود: «همانطور که می‌دانید فلسطین کشوری مردم‌سالار است و حتی در شرایطی سخت توانست انتخابات برگزار کند و اسماعیل هنیه جایگزین خالد مشعل شد. به همین ترتیب ایران،‌ عراق و ان‌شاءالله سوریه نیز در آینده، کشورهای مردم‌سالار خواهند بود که نمود حکومت‌های مردم‌سالار یک تمدن نوین در اسلام هستند و در مقابل تمدن خبیث و مستبدانه و ظالم لیبرال دموکراسی غرب در کنار هم قرار گرفته‌اند. »

نابودی اسرائیل با حمله نظامی امکان‌پذیر نیست

وی در مورد اینکه آیا افزایش مقاومت می‌تواند باعث نابودی اسرائیل در آینده‌ای نزدیک شود افزود: «نابودی اسرائیل به این صورت نیست که با حمله نظامی امکان‌پذیر باشد بلکه باید جنایت‌های رژیم صهیونیستی به مردم دنیا معرفی شود تا افکارعمومی جهان در مورد نابودی آن تصمیم بگیرد، بنابراین افزایش مقاومت کمک خوبی به نابودی اسرائیل می‌کند. »

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: «مدتی بود که افکار عمومی دنیا فلسطینیان را تروریست و اسرائیلی‌ها را مظلوممی‌دانستند. به خصوص در حادثه‌ کشته شدن ورزشکاران اسرائیلی در مونیخ این افکار نادرست به ویژه در میان مردم اروپا گسترش یافت‌ اما در سال 2008 و جنگ 22 روزه در مقابل دوربین رسانه‌ها مشخص شد که این رژیم صهیونیستی است که کودک‌کشی می‌کند و مناطق غیرنظامی را مورد اصابت قرار می‌دهد.بسیاری دیگر از جنایت‌های این رژیم نیز برملا شد.»

وی به تغییر افکار عمومی جهان اشاره کرد و ادامه داد: «بین اروپا و اسرائیل تعرفه گمرکی صفر است یعنی کالاهای اسرائیلی بدون هیچ گمرکی وارد اروپا می‌شوند بنابراین بسیار ارزان هستند. اسرائیلی‌ها به اروپا فشار آورده‌اند که چنین امتیازی را بگیرند تا بتوانند اقتصاد خود را بگردانند اما نهضتی در اروپا پدید آمده است تا روی کالاهای اسرائیلی نوشته شود در کدام شهرک تولید شده است زیرا مردم اروپا اعتقاد دارند که شهرکهایی که پس از سال 1968 ساخته شده‌اند غیرقانونی هستند و نباید از آنها جنس خریداری شود.»

این دیپلمات اسبق کشورمان افزود: «البته ما اعتقاد داریم همه شهرک‌ها و کل اسرائیل غیرقانونی است اما به هر حال چنین نهضتی در اروپا شکل گرفته است. به خاطر دارید زیگمار گابریل، وزیر امورخارجه سابق آلمان در سفری که به فلسطین اشغالی داشت به صورت صریح گفت نمی‌توانیم نسل جدید آلمان را قانع کنیم که از اسرائیل دفاع کنند، اسرائیل به همین شکل از بین می‌رود نه با بمباران و موشک.»

شیخ‌الاسلام ادامه داد: «اسرائیل تنها با کار نرم‌افزاری از بین می‌رود. با وجود آنکه اسرائیل را با زور و جنایت و قتل و غارت ایجاد کرده‌اند، ‌ما به صورت منطقی و متمدنانه اسرائیل را از بین خواهیم برد و می‌بینید که عکس‌العمل دنیا به انتقال پایتخت و سفارت آمریکا به بیت‌المقدس چگونه است‌ و گرنه چه لزومی دارد که از این سوی سیم‌خاردارها به راهپیمایی آن سوی سیم‌خاردارها شلیک کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار