مدیرکل متوسطه اول آموزش و پرورش

مدیرکل متوسطه اول آموزش و پرورش: 30 میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس سال گذشته هزینه شده است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که سازمان نوسازی در سال گذشته به‌منظور تجهیز امکانات درس علوم تجربی و ریاضی، البته با اولویت درس کار و فناوری، اعتباری بالغ‌بر30 میلیارد تومان به مدارس سراسر کشور اختصاص داد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل متوسطه اول آموزش و پرورش: 30 میلیارد تومان  برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس  سال گذشته هزینه شده است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،‌ همایش اختتامیه اولین دوره کشوری مسابقات آزمایشگاهی دبیران درس علوم تجربی با حضور مسئولان استانی و کشوری و منتخبان این دوره از مسابقات و دبیران درس علوم تجربی برگزار شد.

در همایش اختتامیه اولین دوره کشوری مسابقات دبیران درس علوم تجربی با محوریت آزمایشگاهی، موضوع کیفیت‌بخشی به توسعه حرفه‌ای و تجربی معلمان مورد تأکید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های وزارت آموزش‌ و پرورش در راستای کیفیت‌بخشی به توسعه حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: توسعه دانش، نگرش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در راستای ارائه هر چه‌بهتر و عمیق‌تر درس تدریس شده به دانش آموزان، آموزش‌ و پرورش مطلوب‌تری را در پی دارد. با توجه به اینکه توسعه علمی معلمان لزوماً کسب مدارک و مدارج علمی نیست بر آن شدیم برنامه‌هایی را برای تبادل تجربیات معلمان به‌صورت گروهی انجام دهیم.

عظیم محبی با بیان روند اجرای نخستین دوره کشوری مسابقات آزمایشگاهی دبیران درس علوم تجربی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که استان قم در سال گذشته نسبت به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی داشت، دبیرخانه این مسابقات را با اطلاع‌رسانی و ابلاغ به سایر استان‌ها بر عهده گرفت. استان‌ها نیز طی مسابقات و آزمون‌هایی در سطح نواحی، مناطق، استانی و در نهایت با معرفی منتخبین مسابقات آزمایشگاهی به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با تأکید بر فعالیت‌های آزمایشگاهی با عنوان رکن اصلی آموزش درس علوم تجربی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی علاوه بر رشد مهارت‌ها و نگرش‌های دانش آموزان، به تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته‌شده منجر می‌شود، دست‌ورزی و کسب مهارت‌ها در زندگی روزانه، همچنین ایجاد زمینه خلاقیت و نوآوری از دیگر ویژگی‌های این‌گونه فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

محبی با اشاره به آسیب‌شناسی درس علوم تجربی افزود: در زمینه حجم بالای محتوی آموزشی و نبود زمان کافی برای ارائه کامل مطالب به دانش آموزان عملاً زمانی برای فعالیت‌های آزمایشگاهی باقی نمی‌ماند که تدابیر و اقداماتی برای رفع این مانع به کار گرفته‌شده است، در این‌ بین سازمان نوسازی نیز در سال گذشته به‌منظور تجهیز امکانات درس علوم تجربی و ریاضی البته با اولویت درس کار و فناوری، اعتباری بالغ‌ بر 30 میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس دوره اول متوسطه در سراسر کشور هزینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار