۲ هزار مسجد آذربایجان غربی برای استقبال از ماه رمضان غبارروبی شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه غبارروبی و تکریم مساجد /دهه آخر شعبان/، 2 هزار مسجد در شهرستان های مختلف استان غبارروبی و برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده شد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار مسجد آذربایجان غربی برای استقبال از ماه رمضان غبارروبی شد

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، از غبارروبی دو هزار مسجد توسط اقشار مختلف مردم، روحانیون تبلیغی و هیئت امنای مساجد استان خبر داد و گفت: در آستانه ماه مبارک و دهه آخر شعبان که دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، کار غبار روبی و عطرافشانی دو هزار مسجد در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور، از سوی خادمین مساجد، هیئت امنای مساجد و مردم انجام می‌شود.

داداش زاده با بیان اینکه آیین غبارروبی مساجد هر شهرستان به شکل نمادین در یکی از مساجد با حضور مسئولین آن شهرستان انجام می‌شود اظهار داشت: غبارروبی مساجد فعال ارومیه با حضور ۶۰۰ روحانی برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر وضعیت بهداشتی، روشنایی، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، فاضلاب، نظارت بر وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها، نظارت بر بهداشت آبدارخانه‌ها و مکان‌های پخت غذا، نظارت بر سلامت خادمان مساجد در این مراسم اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر انجام اقدامات مناسب و برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای جذب بیشتر جوانان نسبت به مساجد تاکید کرد و موقعیت پیش آمده را فرصتی برای افزایش جاذبه های مساجد و جذب جوانان دانست.

حجت‌الاسلام داداش زاده با بیان اینکه خداوند در آیاتی از قرآن به حضرت ابراهیم سلام الله علیه و مومنان سفارش به تطهیر مساجد کرده است، اظهار داشت: این امر به‌عنوان سنتی خجسته و حسنه همه ساله در دهه آخر شعبان اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار