در همایش گرامیداشت ۷۰ سال مقاومت در برابر اشغال؛

کواکبیان: تا جایی که منافع ایران اقتضا کند در برجام می مانیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: تا جایی که منافعمان اقتضا کند سعی می کنیم از برجام خارج نشویم.

کد مطلب: ۸۲۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کواکبیان: تا جایی که منافع ایران اقتضا کند در برجام می مانیم

به گزارش ایرنا، «مصطفی کواکبیان» عصر امروز - دوشنبه- در همایش «گرامیداشت 70 سال مقاومت در برابر اشغال» در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح تهران با بیان این مطلب به نقض عهدی که آمریکایی ها انجام داده اند اشاره کرد و گفت: ما به اتحادیه اروپا نیز اعتماد نداریم؛ ما باید روی پای خود بایستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که خیلی ها به او غیرمنطقی و غیر قابل پیش بینی می گویند، همزمان با روز نکبت (هفتاد سالگی رژیم صهیونیستی)، می خواهد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند؛ این اتفاق مانند برجام است چون هیچ کس پیش بینی نمی کرد ترامپ از توافق هسته ای خارج شود.
وی با اشاره به اعلامیه بالفور افزود: بدون شک رویکرد قدرت های خارجی در شکل گیری رژیم صهیونیستی مهم بوده است.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس گفت: منطقه خاورمیانه یا غرب آسیا در موقعیت ویژه ای از نظر استراتژیک قرار دارد؛ علاوه بر مباحث استراتژیک، یکی از علل مهم اهمیت این منطقه برای مسلمانان، وجود بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین در سرزمین های اشغالی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اهمیت منطقه خاورمیانه و بالاخص خلیج فارس به عنوان منبع انرژی جهان است. لذا دنیای استکباری با نگاه اقتصادی با بوجود آوردن رژیم صهیونیستی در پی سیطره بر منطقه است.
وی افزود: در منطقه غرب آسیا عناصری داریم که وابسته به تفکرات قدرت های استکباری هستند، که باعث اختلاف در جهان اسلام می شوند؛ یک شاهزاده تازه به دوران رسیده به نام 'بن سلمان' ، غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد.

** بنیان رژیم جعلی صهیونیستی بر کشتار پایه ریزی شده است
«خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران نیز در این همایش با اشاره به اینکه بنیان رژیم جعلی صهیونیستی بر کشتار پایه ریزی شده است، گفت: اختلافات و تفرقه در جهان اسلام، بستر مناسبی برای تصمیم هولناک ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس فراهم کرده است.
وی افزود: بین ما و رژیم صهیونیستی درگیری و کشمش تا حصول حقوق فلسطین پا برجا خواهد بود.

** اشغال فلسطین 70 ساله نیست، 100 ساله است
«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این همایش گفت: قضیه اشغال فلسطین 70 ساله نیست بلکه 100 ساله است و اولین جنایتکار، انگلیس است که رژیم صهیونیستی را بنا کرد؛ جنایتکار بعدی، باندهای صهیونیستی بودند که ملت یهود را وادار به مهاجرت به سرزمین موعود یا فلسطین کردند.
وی افزود: از 1400 سال پیش یهودیان در فلسطین نبودند و یهودیان با (استفاده از) افسانه به این سرزمین آمدند؛ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته است:« موسی یک اشتباه استراتژیک مرتکب شد مارا به فلسطین، در کنار همسایه های بد آورد.»
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ما درمورد پنج یا 6 هزار سال پیش یا زمان دایناسورها صحبت نمی کنیم بلکه از دوران جدید سخن می گوییم. مردم فلسطین خرافه یا افسانه نیستند، بلکه در صد سال اخیر خود را ثابت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار