گزارش پانا از نامزدهای احتمالی تصدی ریاست مجلس

6 خرداد، انتخابات هیات رئیسه مجلس؛ لاریجانی محتمل‌ترین گزینه ریاست بهارستان

تهران (پانا) - انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ششم خرداد ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۱۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
6 خرداد، انتخابات هیات رئیسه مجلس؛ لاریجانی محتمل‌ترین گزینه ریاست بهارستان

محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «در آخرین جلسه هیات رئیسه مجلس، زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مشخص شد.»

وی ادامه داد: «انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ششم خرداد ماه برگزار می‌شود.»

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید خانه ملت برای تصدی کرسی ریاست بهارستان نامزد خواهد شد یا خیر، گفت: «این مسئله اکنون پاسخ دقیقی ندارد و نیاز به بررسی و تشکیل جلسه و هماهنگی با اعضا فراکسیون دارد اما‌ آنچه که مشخص است، این است که تجربه امیدی‌ها از قبل بیشتر است.»

به گزارش پانا، با درنظرگیری وضع فعلی کشور و نیاز به همراهی و هماهنگی بیشتر بین قوا و نزدیکی بیشتر بین قوای سه‌گانه به خصوص پاستور و بهارستان و با در نظرگرفتن روابط نزدیک و دوستانه ایجادشده بین علی لاریجانی و حسن روحانی، به نظر می‌رسد کاندیداتوری لاریجانی قطعی است.

در همین حال، مسعود پزشکیان که اکنون نایب رئیس اول خانه ملت است، از گزینه‌های مطلوب امیدی‌ها برای تصدی کرسی ریاست بهارستان به شمار می‌آید؛ پزشکیان اقبال لازم بین اعتدال‌گرایان بهارستان را نیز داراست اما مشخص نیست لابی‌های پنهان راهروهای بهارستان تا چه حد به کاندیداتوری وی روی خوش نشان خواهد داد.

علی مطهری نیز به رغم مقبولیت بین اصلاح‌طلبان اما همچنان از اقبال لازم بین طیف نزدیک به کاظم جلالی و علی لاریجانی برای کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی را دارا نیست.

محمدرضا عارف نیز که سال نخست حضور خود در بهارستان در رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست خانه ملت از علی لاریجانی شکست خورد، می‌تواند یکی از گزینه‌های تصدی این صندلی باشد اگر امیدی‌ها بر عهد خود تا آخر وفادار باشند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از دیگر مدعیان کسب کرسی ریاست بهارستان است، او که سابقه سکانداری وزارت آموزش و پرورش را نیز در سابقه دارد در طول سال گذشته توانسته علاوه بر اصولگرایان، بخشی از اعتدالگرایان را با خود همراه کند اما به نظر نمی‌رسد طیف لاریجانی و امیدی‌ها روی خوش به ریاست وی نشان دهند.

با در نظرگیری شرایط فعلی، به نظر می‌رسد لاریجانی باردیگر بر صندلی ریاست مجلس شورای اسلامی تکیه بزند و مطهری نیز در سمت نایب رئیس وی حضور داشته باشد اما افرادی نظیر مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی و محمدعلی وکیلی از جمله کاندیداهای رسیدن به صندلی پزشکیان هستند.

بدین ترتیب رقابت سه فراکسیون برای کسب کرسی‌های نواب رئیسی و مجموعه هیات رئیسه بهارستان به چشم می‌خورد.

در این بین اما نمی‌توان چشم بر بانوانی نظیر فاطمه سلحشوری و پروانه مافی بست، با این همه باید منتظر ماند و دید آرایش هیات رئیسه بهارستان که نقشی کلیدی در خانه ملت ایفا می‌کند چگونه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار