معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خبر داد : کسب رتبه برتر کشوری طرح تعالی مدیریت توسط 8 مدرسه در فارس

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید ،طرح تعالی مدیریت در همه مدارس دوره اول متوسطه و دوم نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۲۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خبر داد :  کسب رتبه برتر کشوری طرح تعالی مدیریت توسط 8 مدرسه در فارس

فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از مدراس برتر طرح تعالی مدیریت در فارس ، گفت:این طرح ،برگرفته از آیین نامه اجرایی مدارس می باشد و با توجه به در نظر گرفتن همه جنبه های مدیریتی مدارس در آن ، اعم از آموزشی ، پرورشی ، مالی و ... ، اجرای آن یک ضرورت است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های کیفیت بخشی در مدارس در راستای طرح تعالی مدیریت گفت: هدف از کیفیت بخشی در مدارس، ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان بر اساس ساحت های تربیتی موجود در سند تحول بنیادی است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال جاری در بیش از 1500 مدرسه استان فارس در هر سه مقطع تحصیلی ، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید ،این طرح ، علاوه بر مدارس ابتدایی مجری آن ،در همه مدارس دوره اول متوسطه و دوم نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش استان نیز اجرا می شود .

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ارزیابی مستمر طرح تعالی مدیریت در مدارس استان ، گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سطح استان، 59 مدرسه فارس به عنوان مدارس برتر در اجرای این طرح شناخته شدند که از این تعداد نیز 8 مدرسه ، موفق به کسب رتبه برتر کشور در اجرای طرح تعالی مدیریت شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ، یاد آور شد: به منظور ارزیابی مدارس در طرح تعالی مدیریت، از یکی از الگوهای برتر ارزیا بی، موسوم به الگوی cipp بهره گرفته شده و با توجه به واگذاری ارزیابی مدراس مجری این طرح به استان ها ، ما نیز در ارزیابی خود از این الگو استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: این الگو از رویکرد مبتنی بر مدیریت برخاسته و هدف آن، کمک به مدیران و تصمیم گیرندگان برای رشد و پیشرفت برنامه ها می باشد.

اسماعیلی گفت: پدیدآورندگان این الگوهای ارزشیابی آموزشی، بر یک رویکرد سیستمی نظام مند تأکید دارند که در آن درباره درون دادها، فرآیندها و برون دادها تصمیم گیری می‌شود که مخاطب این الگوهای ارزشیابی ، همواره تصمیم گیرندگان آموزش وپرورش هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار