رنکینگ جهانی شمشیربازی: مردان ایران پنجم جهان و علی پاکدامن دهم شد

تهران (پانا) – در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی، تیم ملی ایران در رده پنجم جهان قرار گرفت و علی پاکدامن به رده ده جدول انفرادی رسید.   

کد مطلب: ۸۲۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رنکینگ جهانی شمشیربازی: مردان ایران پنجم جهان و علی پاکدامن دهم شد

فدراسیون جهانی شمشیربازی پس از پایان مسابقات جام جهانی روسیه جدیدترین رده‌بندی این رشته ورزشی را منتشر کرد.

شمشیربازی مردان

در اسلحه سابر نماینده‌های کره جنوبی رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و شمشیرباز مجارستانی در جایگاه سوم ایستاد. در بین ایرانی‌ها علی پاکدامن بهترین جایگاه را به خود اختصاص داد و با دو پله صعود در رده دهم قرار گرفت. همچنین مجتبی عابدینی با 8 پله صعود در رده پانزدهم قرار گرفت.

در بخش تیمی این اسلحه کره جنوبی صدرنشین است، ایتالیا در رده دوم، مجارستان سوم و روسیه چهارم هستند. تیم ملی ایران هم در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

اما در بخش اسلحه اپه، صدرنشینی با نماینده ایتالیا است، ورزشکاری از کره جنوبی در رده دوم و شمشیرباز اهل استونی در رده سوم قرار گرفت. در بین ایرانی‌ها طاهر عاشوری با قرار گرفتن در رده 117 جهان بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است.

در بخش تیمی اسلحه اپه، فرانسه صدرنشین است و کره جنوبی تیم دوم است. روسیه هم تیم سوم این رده‌بندی است. همچنین تیم ملی ایران با 76 امتیاز جایگاه 25 جهان را به خود اختصاص داده است.

شمشیربازی زنان

در اسلحه اپه صدرنشینی با شمشیرباز مجارستانی است و نماینده ایتالیا در رده دوم قرار دارد. جایگاه سوم این اسلحه هم به شمشیرباز چینی رسیده است. در بین ایرانی‎‌ها سکینه نوری در رده 167 و مهسا سادات پورحاتمی در رده 168 قرار گرفته است.

در بخش تیمی این اسلحه صدرنشینی با روسیه است و چین در رده دوم قرار دارد. کره جنوبی هم در جایگاه سوم این اسلحه ایستاده است.

تیم ملی زنان ایران هم در اسلحه اپه جایگاه 34 جهان را در اختیار دارد.

اما در اسلحه سابر، ورزشکاری از اوکراین صدرنشین است و نماینده ایتالیا دوم و شمشیرباز مجارستانی سوم است. همچنین در بین ایرانی‌های این اسلحه بهترین رده به فائزه رفیعی با قرار گرفتن در جایگاه 151 تعلق گرفته است.

در بخش تیمی این اسلحه صدرنشینی با ایتالیا است و فرانسه و کره جنوبی رده‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. زنان ایران در این رده‌بندی جایگاه سی جهان را در اختیار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار