در گفت‌وگو با پانا

دلایل فاجعه پیش روی ملوان و راهکار بازگشت قوی سپید به اوج از زبان مربی سابق ملوان

تهران (پانا) – مربی سابق ملوان راه حل رفع مشکلات این تیم را بازگشت به بومی گزینی و احیای تیم‌های پایه ملوان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دلایل فاجعه پیش روی ملوان و راهکار بازگشت قوی سپید به اوج از زبان مربی سابق ملوان

نادر عزت‌الهی، مربی سابق ملوان در گفت‌وگو با پانا درباره انتشار اخباری مبنی بر کسر 12 امتیاز از ملوان در فصل جدید لیگ آزادگان به علت بدهی به دو بازیکن خارجی گفت: فضا به شکلی شده است که به هر کسی می‌گویی این بدهی چیست می‌گوید مربوط به من نیست و برای دوره پیش از من است و کسی قبول نمی‌کند که برای این تیم بدهی بالا آورده و الان این مشکل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طبق اخباری که من دارم رایزنی‌هایی از سوی باشگاه برای رفع مشکل صورت گرفته است و در تلاش هستند تا این دو بازیکن خارجی راضی به قسط‌بندی طلبشان شوند تا حداقل خطر کسر امتیاز از سر تیم رفع شود. البته این فقط یک بخش ماجراست و باید فکری برای آینده کرد. ظاهراً نیروی دریایی یک‌ بار دیگر راضی شده است تیم را تحویل بگیرد منتها آنها شرط کرده‌اند که باید بدهی‌های تیم پرداخت شود و مسئولیتی در قبال بدهی گذشته ندارند. از سمت دیگر منطقه آزاد انزلی هم برای جذب اسپانسر اعلام آمادگی کرده است.

مربی سابق ملوان مشکلات این تیم را این‌گونه ریشه‌یابی کرد: مشکلات ملوان از جایی شروع شد که به جای بومی‌گزینی و سیستمی که ملوان سال‌ها با آن کار می‌کرد رو به غیربومی‌ها آوردند. در بخش مدیریت چند نفر آمدند و مدتی حضور داشتند اما برای تیم بدهی گذاشتند و بدون اینکه دلشان بسوزد تیم را رها کردند.

وی افزود: در بخش بازیکن هم همین‌طور است. زمانی تیم‌های پایه ملوان تیم اصلی را تغذیه می‌کرد اما از زمانی که غیر بومی‌ها تعدادشان در تیم زیاد شد مشکلات ریشه‌ای در ملوان پدیدار شد. وقتی بازیکن سرباز را می‌آوردند و دو سال بازی می‌کند و بعد به تیم خودش برمی‌گردد که نمی‌توان انتظار تعصب بازیکن بومی را داشت. زمانی ملوان خودش مولد بازیکن بود اما بعد از سعید عزت‌الهی عملاً قدرت بومی‌ها گرفته شده است.

عزت الهی ادامه داد: اگر قصد دارند ملوان را احیا کنند تا همان بلایی که بر سر پاس و راه‌آهن آمد بر سر این تیم قدیمی هم نیاید باید زیرساخت‌ها را درست کنند. باید وضع مدیریت و بدهی باشگاه مشخص شود و سپس برنامه دو تا سه ساله بنویسند و روی سال اول برای نتیجه‌گیری و بازگشت به لیگ برتر حساب نکنند. اگر ملوان به ریشه‌اش و بومی گزینی برگردد می‌تواند موفق باشد اما اگر بخواهد چشمش به دنبال بازیکن غیربومی و سرباز باشد همین روال ادامه دارد.

مربی سابق ملوان در پایان گفت: این مشکلات در همین چند روز باقی مانده باید حل شود. در درجه اول باید با طلبکاران توافق کنند تا 12 امتیاز کسر نشود و بعد سراغ انتقال تیم به نیروی دریایی یا منطقه آزاد بروند. اگر با دو بازیکن خارجی توافق نکنند شک نکنید کسی جرات نمی‌کند با 12 امتیاز منفی هدایت ملوان را قبول کند و در نتیجه همان بلایی که بر سر پاس و راه‌آهن آمد و به دسته دو سقوط کردند بر سر ملوان هم خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار