جلسه ستاد اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش استان بوشهر

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد: پیش بینی حدود 200 مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان بوشهر

بوشهر (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: پیش بینی می شود امسال حدود 200 مرکز غنی سازی اوقات فراغت داشته باشیم و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مراکز اوقات فراغت تابستانی بیش از 30 هزار نفر باشد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر  خبر داد:  پیش بینی  حدود 200 مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان بوشهر

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست اوقات فراغت استان بوشهرگفت:غنی سازی اوقات فراغت فرصت خوبی برای کشف استعدادهای دانش آموزان می باشد و پایگاه های اوقات فراغت نیز به این منظور شکل می گیرند و باید اوقات فراغت را با کیفیت خوبی برای دانش آموزان اجرا کنیم و با تجربیات و ایده های خوبی که داریم برنامه های خوبی را برای دانش آموزان ارائه دهیم .

وی شعار اوقات فراغت را حمایت از کالای ایرانی با اولویت استفاده از فناوری های نرم فرهنگی دانست و بیان کرد:باید در دانش آموزان ایجاد انگیزه کنیم تا به سمت کلاس های اوقات فراغت بروند و از فضای مجازی با آسیب های جدی که دارد فاصله بگیرند زیرا هرچه دانش آموزان را به این سمت سوق دهیم به رسالت اصلی مان که اجتماعی کردن دانش آموزان است بیشتر دست می یابیم.

وی تصریح کرد:امروزه بیشتر اعضای خانواده وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند که آسیب های جدی دارد و بهترین راه برای ما این است که بچه ها را از فضای خانه بیرون و به سمت کلاس ها بیاوریم.

کرمی با بیان اینکه هنر ما باید این باشد که علاقه دانش آموزان را بسنجیم و متناسب با علاقه آنان برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت برنامه ریزی کنیم یادآورشد:برای چیزهایی که باعث نگرانی می شود باید جایگزین داشته باشیم و به شیوه ای که بچه ها می پسندند عمل کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم ثبت دانش آموزان در سامانه همگام، نظارت و ارزیابی از فعالیت ها ی اوقات فراغت را ضروری دانسته و افزود: همه فعالیت های تابستانی در قالب اوقات فراغت باشند و انتظار ما این است که حدأقل 15% دانش آموزان را در فعالیت های تابستانی وارد کنیم.

وی گفت:برنامه هایی که در اوقات فراغت است حول 8 محورشامل: قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، توسعه توانمندی دانش آموزان در حوزه فناوری های نرم فرهنگی، آموزش مهارت های زندگی، ورزشی و بهداشتی، اردوها و گردشگری، مهارت آموزی،اشتغالزایی و کارآفرینی و طرح هجرت3 اجرا می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دارالقرآن ها،کانون های فرهنگی و تربیتی،پایگاه های تابستانی مدارس،اردوگاه های دانش آموزی، سالن های ورزشی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی را از جمله مراکز مجری برنامه های اوقات فراغت دانست.

کرمی خاطر نشان کرد:سال گذشته حدود 25 هزار دانش آموز در فعالیت های تابستانی اوقات فراغت شرکت داشته اند که پیش بینی می شود امسال بیش از200 مرکز غنی سازی اوقات فراغت داشته باشیم و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مراکز اوقات فراغت تابستانی بیش از 30 هزار نفر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهرتاکید کرد : در اجرای برنامه های اوقات فراغت و برگزاری اردو های دانش آموزی مقررات را رعایت کرده و تدابیر ایمنی را لحاظ کنیم تا حادثه ای پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار