عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران:

پیشرفت یک جامعه به نظام آموزشی آن جامعه بستگی دارد

سراوان(پانا)- عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران گفت: معلمان به عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت در رشد و پرورش دانش آموزان، که آینده سازان جامعه هستند نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

کد مطلب: ۸۲۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت یک جامعه  به نظام آموزشی آن جامعه بستگی دارد

دکتر سید منصور واعظ پور در پنجمین همایش تجلیل از معلمان و ششمین همایش آموزش ریاضی و چالش های آن در شهرستان سراوان، حضور در جمع معلمان دوره ابتدایی، معماران و سازندگان عرصه تعلیم و تربیت را افتخاری بزرگ دانست.

وی گفت: پیشرفت یک جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.. به نظام آموزشی آن جامعه بستگی دارد که در این راستا مسئولیت اصلی، برعهده معلمان می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران با اشاره به اینکه ریاضی ذهن بشر را پرورش می دهد افزود: هدف ریاضی تقویت قدرت تفکر ، چگونه اندیشیدن و حل مساله در انسان است.

سید منصور واعظ پور نقش معلمین دوره ابتدایی در جامعه را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: عملکرد معلم در کلاس درس نقش موثری در زندگی و آینده دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: باید به دانش آموزان مسئولیت پذیری و شهامت سوال پرسیدن را آموخت تا اعتماد به نفس آنان در دوران نوجوانی تقویت گردد.

واعظ پور خاطرنشان کرد: معلمان باید دارای اطلاعات علمی بروز باشند و تنها به کتاب و ارائه های تجویز شده از طرف مولفین بسنده نکنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران ادامه داد: فرهنگیان تفاوت های فردی فراگیران را بشناسند وباصمیمیت و احترام بین دانش آموزان مطالب و محتوای درسی را بصورت جذاب آموزش دهند.

شایان ذکر است در پایان این همایش از معلمان نمونه شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار