هادی بهادری، نماینده ارومیه در گفت‌وگو با پانا مجلس مطرح کرد

شکست طرح احیای دریاچه ارومیه در صورت تأمین نشدن اعتبارات

برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیارد دلار نیاز است

تهران (پانا) - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه با بودجه اندک انجام نمی شود، می‌گوید اعتبارات مورد نیاز برای احیای دریاچه تأمین نشده و اگر احیای این دریاچه به شیوه فعلی ادامه یابد، ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکست مواجه می شود.

کد مطلب: ۸۲۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شکست طرح احیای دریاچه ارومیه در صورت تأمین نشدن اعتبارات

هادی بهادری در گفت‌وگو با پانا درخصوص انتقاد عیسی کلانتری از عملکرد احیای دریاچه ارومیه گفت: در ستاد احیای دریاچه ارومیه اقدامات خوبی برای احیای این دریاچه صورت گرفت اما این اقدامات کافی نیست و باید عملکرد دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های استانی تقویت شود.

برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیارد دلار نیاز است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه حدود ۳ میلیارد دلار نیاز است، افزود: حمایت از اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیاز به اعتبارات زیادی دارد که متأسفانه این اعتبارات تأمین نمی‌شود و اگر اقدامات به شیوه فعلی پیش برود، ستاد احیای دریاچه ارومیه موفق نمی‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی در زمینه احیای دریاچه عملکرد ضعیفی داشته است

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از اقداماتی است که در ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده است و سعی شده آب‌های سطحی و پساب فاضلاب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود اما طرح‌های مربوط به کشاورزی ناقص اجرا شده است و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه عملکردی ضعیف داشته است.

بهادری با اشاره به رهاسازی مازاد آب سدها به دریاچه ارومیه بیان کرد: این موضوع در دولت یازدهم تصویب و قرار شد اگر آب سدها در حوضه آبریز از یک میزان بیشتر شد در اختیار دریاچه قرار گیرد و همه آن سهم دریاچه باشد اما عملیاتی نشد.

بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشته است

وی همچنین درباره وضعیت فعلی این دریاچه گفت: بارش‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش تراز دریاچه ارومیه نداشته چرا که بارش به روان‌آب تبدیل نشده تا به دریاچه ریخته شود.

هنوز بودجه سال 97 برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشخص نشده است

نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه سال 97 و توجه به احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: هنوز بودجه سال 97 برای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشخص نشده است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه هفته گذشته در پانزدهمین جلسه کمیته راهبردی ستاد احیای این دریاچه با انتقاد شدید از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی مسئول در احیای دریاچه ارومیه گفت: مشکل اصلی دریاچه ارومیه این است که زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها تصمیمی را که دولت اتخاذ می‌کند، قبول ندارند. انتقاد را از خودمان شروع می‌کنم و می‌گویم خود ما هم در سازمان حفاظت محیط‌ زیست آن طور که باید برای دریاچه ارومیه کاری نکردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار