فائو خواستار افزایش کمک‌ها به آوارگان روهینگیا شد

تهران (پانا) - سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای پشیبرد طرح کمک به 1.2 میلیون آواره روهینگیا و جوامع میزبان آنها در بنگلادش، خواستار کمک 8.3 میلیون دلاری پیش از آغاز فصل باران‌های موسمی شد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فائو خواستار افزایش کمک‌ها به آوارگان روهینگیا شد

به گزارش دفتر نمایندگی فائو در ایران، دامنه بحران ناشی از حضور 900 هزار پناهنده فشار فزاینده‌ای بر جوامع محلی وارد کرده و ساکنان در حال رقابت برای دستیابی به منابع طبیعی کمیاب، غذا، سوخت و اشتغال هستند.

نیاز فزاینده به قطع درختان جنگلی به منظور تهیه سوخت باعث تهی‌سازی محیط‌زیست و همچنین تشدید خطر رانش زمین و سیل‌ در فصل باران‌های موسمی شده است.

فائو خواستار کمک 8.3 میلیون دلاری برای احیاء و حمایت از معیشت افراد آسیب‌پذیر، کاهش تنش‌های اجتماعی و نیز اجرای برنامه‌های بلندمدت احیای محیط‌زیست و تولیدات کشاورزی شده است. این سازمان تاکنون 1.5 میلیون دلار از مجموع بودجه 9.8 میلیون دلاری مورد نیاز برای سال 2018 را دریافت کرده است.

فائو با استفاده از این بودجه مراکز پرورش نهال تأسیس کرده و مناطق جنگلی تخریب شده را احیا خواهد کرد تا از فرسایش بیشتر محیط زیست جلوگیری کرده و منابع طبیعی را بازسازی کند؛ در حوزه فعالیت‌های مرتبط با احیای محیط زیست برای جوامع محلی فرصت‌های شغلی ایجاد کند؛ حمایت از جوامع میزبان برای افزایش تولید غذا از طریق ارائه آموزش، بذر و ابزار را ادامه دهد؛ و نیز تغذیه پناهندگان و جوامع میزبان را بهبود بخشد.

این نهاد با همکاری سازمان بین‌المللی مهاجرت در تلاش است تا شرایط زندگی را برای پناهندگان و جوامع میزبان بهبود بخشد. افزایش تولید غذا در جوامع میزبان نه تنها به تأمین نیازهای غذایی آنها می‌انجامد، بلکه تولید اضافی می‌تواند برای توزیع در میان پناهندگان خریداری شده و بدین ترتیب درآمد جوامع محلی نیز افزایش یابد. .

فائو به منظور کمک به جوامع در زمان فصل باران‌های موسمی مخازن 60 لیتری ضدآب را در میان آنها توزیع می‌کند تا ذخایر غذایی، بذرها و اقلام ارزشمند به مانند اسناد شخصی را درون آن حفظ کنند. کمک‌های این سازمان همچنین شامل ابزار، بذر و کود است تا خانوارها بتوانند به کاشت سبزیجات پرداخته و از غذای کاملا مغذی بهره‌مند شوند.

فائو همچنین در تلاش برای تحقق دسترسی به غذا در سطح محلی است. این سازمان در سه ماهه اول سال 2018 بذرهای با کیفیت، پمپ‌های آب با کارآیی بالا و نیز ماشین‌آلات کشاورزی را در اختیار کشاورزان جوامع میزبان قرار داد تا بتوانند در سال زراعی جاری غذای بیشتری تولید کنند.

علاوه بر این فائو در حوزه آموزش برای تولیدات کشاورزی بهتر؛ تسهیل دسترسی به بازارها؛ ظرفیت‌سازی برای گروه‌های کشاورزی با هدف تولید و بازاریابی محصولات نیز فعال بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار