تجهیز 390 مدرسه به زمین استاندارد ورزشی

تهران (پانا) -  با همکاری بیمه معلم و وزارت آموزش و پرورش 390 مدرسه دخترانه و پسرانه در سراسر کشور مجهز به زمین استاندارد برای بازی‌های ورزشی خواهند شد. به گفته مدیرعامل بیمه معلم این اقدام می‌تواند در کاهش ضریب خسارت بیمه حوادث دانش آموزی نقش مؤثری داشته باشد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز 390 مدرسه به زمین استاندارد ورزشی

محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم، در مراسم رونمایی از طرح تحصیل بدون آسیب که در مدرسه مرصاد تهران برگزار شد با بیان اینکه 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور تحت حمایت بیمه حوادث دانش آموزی قرار دارند، گفت:‌ بیمه معلم در تلاش است تا پایان سال جاری 390 مدرسه را در سراسر کشور مجهز به زمین استاندارد بازی‌های ورزشی کند.

وی افزود: بیمه معلم نخستین بیمه خصوصی است که در سال 1374 در راستای ایجاد بیمه‌های اعتباری کار خود را آغاز کرد و از سال 1385 این شرکت در تمام رشته‌های بیمه‌ای مجوز فعالیت خود را اخذ کرده است .

بیمه معلم تا 2 ماه آینده وارد فرابورس می‌شود

مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه بیمه معلم با حمایت سهامداران عمده که صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان کشتیرانی است در حال فعالیت است، اظهار کرد: در دوماه آینده بیمه معلم وارد فرابورس می‌شود مقدمات این کار انجام شده است و این بیمه به لحاظ توانگری و پرتفوی جز شرکت‌های برتر صنعت بیمه است.

وی سرمایه این شرکت را در سال 96 یکصد و 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سرمایه این شرکت در سال جاری به 300 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

تحسیری با بیان اینکه بیمه معلم جز 8 شرکت اول صنعت بیمه است عنوان کرد: سال گذشته پرتفوی این شرکت به یک هزار و 215 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه استراتژیکی از 5سال پیش برای بیمه معلم مصوب شده است و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز یک برنامه 5 ساله برای این بیمه مصوب کرده که در راستای همپوشانی این دو برنامه مقرر شده است از امسال برنامه استراتژیک جدید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری بیمه معلم بحث مشتری مداری است عنوان کرد: کدهای رفتاری و مشتری مداری در دستور کار است و وضعیت مشتریان به خوبی رصد می‌شود و مطابق آمار بیمه مرکزی بیمه معلم رتبه سوم را در بحث مشتری مداری در صنعت بیمه کسب کرده است. و تلاش ما این است که به رتبه‌های بالاتر صعود کنیم.

تحسیری با بیان اینکه برنامه تجهیز ورزشی مدارس در 390 مدرسه در سراسر کشور انجام می‌شود گفت:‌از این تعداد 50 درصد در مدارس پسرانه و ایجاد زمین‌های چمن و در مدارس دخترانه با ایجاد زمین‌های گرانول است که این طرح با همکاری وزارت ‌آموزش و پرورش اجرائی می‌شود.

ضریب خسارت بیمه حوادث دانش آموزی کاهش می‌یابد

مدیرعامل بیمه معلم عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی مدارس آسیب‌های ناشی از زمین‌های حیاط نامناسب است و طرح بیمه معلم می‌تواند موجب کاهش آسیب دیدگی دانش آموزان در زمان ورزش شود و با توجه به اجرای طرح بیمه حوادث دانش آموزی ضریب خسارت بیمه نیز با اجرای این طرح کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به ضریب نفوذ پایین صنعت بیمه کشور به موضوعات فرهنگی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان می‌توانند نفوذ مناسبی روی والدین خود داشته باشند و نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی صنعت بیمه در خانواده‌ها ایفا کنند و به‌طور قطع ضریب نفوذ بیمه با حرکتی که در مدارس آغاز شده است افزایش خواهد یافت.

وی از طرح تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی به‌منظور بهبود وضعیت رفاهی مدارس به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های بیمه معلم نام برد و افزود: در مدارس کمتر بهره‌مند وسایل سرمایشی و گرمایشی و کمک آموزشی ارائه خواهد شد که در این طرح 16 هزار دانش آموز و 280 مدرسه بهره‌مند خواهند شد.

تحسیری خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان امسال در استان‌های چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرائی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه معلم عنوان کرد: به‌منظور گسترش فرهنگ بیمه‌ای در میان دانش آموزان کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است که در آن تلاش می‌شود تا دانش آموزان را با بیمه ، مفاهیم آن و نقش آن در جوامع آشنا کند.

وی ضریب خسارت بیمه حوادث دانش آموزی را در سال 96 نود درصد اعلام کرد و افزود: از 500 میلیارد تومان پرتفوی این بیمه 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

تحسیری از احتمال افزایش 20 درصدی حق بیمه حوادث دانش آموزی خبر داد و افزود: آخرین مذاکرات انجام شده و با افزایش 20 درصدی حق بیمه حوادث دانش آموزی تلاش می‌شود تا بتوان پرداخت خسارت دانش آموزی را افزایش داد.

بنگاه‌ها باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت تجهیز امور رفاهی و آموزشی مدارس گام بردارند

در ادامه این نشست مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نقشه راه ما سند تحول است و برای تربیت نسلی شاداب و بانشاط لازم است تا توانایی جسمی دانش آموزان در محیطی امن افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع بودجه در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگرچه بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما تعداد مدارس سراسر کشور بسیار زیاد است و بنگاه‌ها باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت تجهیز امور رفاهی و آموزشی مدارس گام بردارند و این وزارتخانه تلاش کرده است تا از این ظرفیت بالقوه استفاده کند.

حمیدی ادامه داد: از بیمه معلم توقع داریم که 33 هزار دبیر تربیت بدنی را تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرار دهد تا آنها با آسودگی خاطر فعالیت‌های ورزشی را در مدارس دنبال کنند و از حمایت بیمه‌ای خاص برخوردار باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایمن سازی فضاهای ورزشی مدارس در دستور کار است گفت: تلاش می‌شود تا در چارچوب و ظرفیت‌های این پروژه تعداد حوادث موجود در مدارس کاهش یابد.

حمیدی خاطرنشان کرد : 13میلیون دانش آموز ، 107 هزار مدرسه و 33 هزار دبیر تربیت بدنی متخصص در کشور وجود دارد و در 3 سال گذشته در مجموع 3 ساعت به درس ورزش مدارس افزوده شده است.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش نیز دیدگاهش برگرفته از سند تحول است که هم تربیت محوری و هم مهارت آموزی در زندگی را در دستور کاری خود قرار داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد فضاهای ورزشی نیز به طرف مدارس گسیل شده است و در بودجه امسال مقرر شده است تا 110 مدرسه زمین چمن در نیمه اول سال و 110 زمین چمن دیگر در 6 ماهه دوم سال در مدارس ایجاد شود.

توسعه مشارکت با نهادهای دولتی و غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

در ادامه این نشست منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دستیابی به کشوری توسعه یافته و مترقی ممکن نخواهد شد مگر آنکه همه مسئولین،‌نظام و دولت به مدارس و آموزش و پرورش توجه داشته باشند.به همین دلیل بحث توسعه مشارکت با نهادهای دولتی و غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد آموزش و پرورش موضوعی بسیار مهم است عنوان کرد: این وزارتخانه همیشه از کمبود بودجه در رنج بوده است و یکی از راه‌های بهبود وضعیت اقتصاد آموزش و پرورش ورود شرکت‌های تولیدی و خدماتی در جهت بهبود وضعیت مدارس در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

مجاوری با بیان اینکه 10 استان محروم کشور در اولویت وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس هستند گفت: اگرچه استان تهران جزو استان‌های برخوردار است اما در جنوب این استان مدارس بسیار ضعیفی وجود دارند که باید مورد توجه جدی‌تری قرار گیرند به همین دلیل با بسیاری از شرکت‌ها و برندهای مطرح اقتصادی طرح‌های قابل اجرا برای بهبود وضعیت مدارس در دستور بررسی قرار گرفته است که امیدواریم طی دو ماه آینده منجر به ارائه راهکارهای عملیاتی شود.

براساس این گزارش در رویداد معرفی طرح «تحصیل بدون آسیب» که به همت بیمه معلم اجرا شد زنگ بیمه در یکی از مدارس ابتدایی تهران و با حضور محمدابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، منصور مجاوری مشاور ارشد وزیر آموزش پرورش و علی کریمی و مهدی رحمتی زده شد.

در قالب اجرای طرح «تحصیل بدون آسیب» که امسال قرار است در ۳۹۰ مدرسه شهر تهران و چند شهر دیگر کشور اجرا شود، بیمه معلم در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ فعالیت‌های گذشته‌ خود با ایده‌ «زندگی سپر بلا می‌خواهد»، زمین‌های بازی این مدارس را با چمن استاندارد تجهیز و نوسازی می‌کند تا دانش آموزان کمتری آسیب ببینند.

تجهیز مدارس به زمین چمن مصنوعی برای مدارس پسرانه و زمین بازی گرانول برای مدارس دخترانه، برگزاری کارگاه آموزش مفاهیم بیمه و توضیح رشته‌های مختلف بیمه به والدین و آموزش مفاهیم بیمه از طریق بازی به دانش‌آموزان از برنامه‌های بیمه معلم در طرح «تحصیل بدون آسیب» است.

در مراسم افتتاحیه این طرح، اولین زمین چمن مصنوعی در یکی از مدارس پسرانه شهر تهران با برگزاری یک بازی فوتبال دربی به صورت نمادین با حضور مهمانان ویژه‌ای مانند علی کریمی و مهدی رحمتی افتتاح شد.

گفتنی است سایت moallemproject.ir توسط بیمه معلم راه اندازی شده و در تلاش است با هدایت و گسیل حمایت‌ها تجهیز مدارس ایران در دستور کار قرار گیرد به همین دلیل اگر حمایت 200 عضو جدید اخذ شود طرح دیگری در این زمینه وارد مراحل اجرایی می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار