ارائه تسهیلات و طرح های حمایتی به هنرمندان و فرهنگ وران

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه اشتغال و حمایت ازهنرمندان و فرهنگ وران، در برنامه های اصلی سال ٩٧ قرار دارد گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی، صاحبان مجوز فعالیت می توانند برای استفاده از تسهیلات طرح تکاپو با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت نام نموده و سپس طرح خود را به همراه مجوزهای لازم برای بررسی و ادامه روند کار به واحد اشتغال این اداره تحویل نمایند.

کد مطلب: ۸۱۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه تسهیلات و طرح های حمایتی به هنرمندان و فرهنگ وران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، غلامرضا یوسفی نژاد ، ادامه داد: هنرمندان و فرهنگ وران می توانند برای استفاده از حمایت ها، تسهیلات و طرح های حمایتی با مراجعه به واحد اشتغال این اداره در سراسر استان فارس، مجوزهای لازم را دریافت نمایند .

وی افزود: آثار هنری و فرهنگی یکی از جلوه های تولید داخلی است که در طول سالیان اخیر به محاق فراموشی سپرده شده است. این در حالی است که هم از نظر معنوی و هم از نظر مادی، آثار هنری و فرهنگی می توانند حتی به عنوان اصلی ترین بخش های اشتغال و اقتصاد کشور نقش بازی کنند .

وی با اشاره به شعار سال، گفت: دستگاه های اجرایی می بایست همه توان خود را در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغال بکار گیرند .

یوسفی نژاد ادامه داد: بر همه ماست تا با حمایت همه جانبه آثار هنری و فرهنگی خود را نه تنها به جامعه خود بلکه به جامعه بشری عرضه کنیم. آثاری که علاوه بر جنبه مادی خود، منعکس کننده فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است .

یوسفی نژاد با اشاره به مجوزهای مشاغل خانگی در حدود ١٥٠ رشته شغلی متفاوت گفت: تمامی هنرمندان و فرهنگ وران می توانند برای اخذ مجوز مشاغل خانگی در رشته مورد نظر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان فارس مراجعه نمایند .

وی اظهار داشت: رشته های مشاغل خانگی در ١٠ رسته پژوهشگری، طراحی، مد و لباس، نشریات مکتوب، نرم افزار و رسانه برخط، بازی های رایانه ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری، هنرهای نمایشی و تجارت الکترونیک در رشته های فرهنگی و هنری است .

یوسفی نژاد گفت: فارغ التحصیلان رشته های فرهنگی و هنری نیز می توانند با مراجعه به سامانه کارورزی پس از ثبت نام در دوره های کارورزی شرکت نمایند همچنین صاحبان مجوز فعالیت نیز می توانند تحت عنوان واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام نموده و از تخفیفات و تسهیلات طرح برخوردار شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار