رای نیاوردن تشکیل وزارت گردشگری به دلیل برداشت لاریجانی از برنامه ششم

تهران (پانا) - طر ح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نتوانست در مجلس حد نصاب دوسوم آرای نمایندگان را کسب کند.

کد مطلب: ۸۱۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رای نیاوردن تشکیل وزارت گردشگری به دلیل برداشت لاریجانی از برنامه ششم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداختند اما با 139 رأی موافق در برابر 63 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع این طرح به تصویب نرسید

این طرح به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه بر اساس اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیاز به دو سوم آرا داشت.

در جریان بررسی این طرح رئیس قوه مقننه در پاسخ به اخطار علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران تأکید کرده بود که این طرح بار مالی دارد بنابراین بهتر است به کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت ارجاع شود که نمایندگان نپذیرفتند و به بررسی طرح در صحن علنی اصرار کردند.

لاریجانی طرح مذکور را به دلیل دارا بودن بار مالی به رغم پذیرفته نشدن از سوی نمایندگان با استفاده از اختیارات خود به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی خلاف برنامه ششم توسعه دانست که همین موضوع با اعتراض شدید نمایندگان و تجمع 40 نفری آنان در جایگاه هیأت رئیسه همراه شد.

اعتراضات نمایندگان به تصمیم لاریجانی و اعلام خلاف برنامه بودن این طرح به حدی ادامه داشت که پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران خطاب به لاریجانی خواستار اصلاح آن شد که رئیس مجلس در پاسخ به وی تأکید کرد که در هیأت رئیسه بار دیگر این مسئله را بررسی می‌کنند و اگر خلاف برنامه نبود مجددا به صحن باز خواهد گشت.

در ادامه محمد مهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی تند خطاب به لاریجانی متذکر شد که طرح تشکیل وزارت گردشگری مخالفتی با برنامه ششم توسعه ندارد اما لاریجانی در پاسخ به وی با یادآوری جایگاه خود به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که تشخیص این امر بر اساس قانون بر عهده وی است و وی نیز تشخیص داده که طرح مذکور خلاف برنامه ششم توسعه است.

در نهایت جدال‌ها با تصمیم لاریجانی به جایی نرسید و طرح مذکور از دستور کار بهارستان خارج شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار